PROGRAM OF FORMATION FOR THE DEVELOPMENT OF THE EDUCATIONAL LEADERSHIP IN THE PROFESSORS OF THE FACULTY OF ECONOMIC SCIENCES
Keywords:
Educational leadership; higher education; formative process.Abstract
The educational leadership in the context of the Cuban superior education is a current topic and at the same time very few treaty and there are a consent generalized in the necessity of developing investigations associated to this topic and it is comprehensible that same have the influence in the quality of the professionals formation as well as in the rest of the university processes. This research proposes a formation program to development of the educational leadership in the professors of the Faculty of Economic Sciences of the University of Las Tunas, trying to solve present inadequacies in the same one that limits the integral formation of the professional future. Therefore the program was based a diagnosis characterizing the current state of the development of the educational leadership in the professors of this institution and the necessities that were identified that could be solved by means of formative processes.
References
Bass, B. (1988). El impacto de los directores transformacionales en la vida escolar. En La Gestión ante la innovación y el Cambio. Pascual R, edit. España.
Coronel, M. (2005). El liderazgo del profesorado en las organizaciones educativas: temáticas para su estudio”. Rev´.Española de Pedagogía. No. 232.
Hernández, J.C. (2009). El papel del liderazgo del profesor y el tutor en la gestión del proceso educativo. Disponible en: www.pensardenuevo.com. [Consultado el 4 de febrero del 2015]
Lorenzo, J.M. (2005). El liderazgo en las organizaciones educativas: revisión y perspectivas actuales. En Rev. Española de Pedagogía. No. 232. p 367 a 388.
Rodríguez, F. y Col. (1989). Enfoques y métodos para la capacitación de dirigentes Grupo de Desarrollo de los Métodos de Enseñanza a Cuadros de Dirección. Ed. Felix Varela, La Habana.
White, D. y Nelson, S. Una revisión del liderazgo educativo. En Revista Española de Pedagogía. No 232. Año LXIII. Septiembre-diciembre de 2005 p 389 a 406. Instituto Europeo de Iniciativas Educativas.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Eriberto Bauzá Vázquez , Ana Argelia Bello Rodríguez
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.