FOUNDATIONS OF THE ORGANIZATIONAL FORMS IN THE INVESTIGATIVE LABOR TRAINING DISCIPLINE TO CONTRIBUTE TO THE TECHNOLOGICAL TRAINING OF THE BACHELOR IN COMPUTER EDUCATION

Authors

  • José Alberto Rogers Gómez
  • Yanet Trujillo Baldoquín
  • Luis Téllez Lazo

Keywords:

organization forms; training context; technological training

Abstract

The organizational forms are systematized in the investigative labor training discipline of the bachelor in computer education and its contribution to the technological training. It is reconceptualized the organizational forms in the diversity of training contexts and its interrelation to the computer technologies, which provide the distinctive elements in the way of profesional performance according to the pedagogical and technical profile.

Author Biographies

José Alberto Rogers Gómez

Licenciado en Educación, especialidad Informática, Máster en Ciencias de la Educación y Profesor Auxiliar. Se desempeña como profesor de Informática en la Universidad de Las Tunas y atiende el equipo de tecnología educativa que se encarga de la producción de materiales de apoyo para la docencia.

Yanet Trujillo Baldoquín

Licenciada en Educación, especialidad Educación Laboral, Doctora en Ciencias Pedagógicas y Profesora Titular. Se desempeña como profesora de Educación Laboral en la Universidad de Las Tunas y forma parte del colectivo docente de profesores que trabajan en el Centro de estudios pedagógico de la Universidad de Las Tunas.

Luis Téllez Lazo

Licenciado en Educación, especialidad Eléctrica, Doctor en Ciencias Pedagógicas y Profesor Titular. Se desempeña como profesor en la Facultad de Ciencias Técnicas y Agropecuarias y pertenece al colectivo docente de profesores que trabajan en el Centro de estudios pedagógico de la Universidad de Las Tunas.

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Published

2019-12-24

How to Cite

Rogers Gómez, . J. A. ., Trujillo Baldoquín, Y., & Téllez Lazo, L. (2019). FOUNDATIONS OF THE ORGANIZATIONAL FORMS IN THE INVESTIGATIVE LABOR TRAINING DISCIPLINE TO CONTRIBUTE TO THE TECHNOLOGICAL TRAINING OF THE BACHELOR IN COMPUTER EDUCATION. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 10(4), 158–170. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/919

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