APPROXIMATION TO THE CONTENT OF THE PROFESSIONAL PREPARATION FOR THE GUIDANCE OF THE TEACHING LEARNING PROCESS

Authors

  • Ángel Ricardo Suárez Álvarez Filial Pedagógica Mayarí, Universidad de Ciencias Pedagógicas José de la Luz y Caballero. Holguín.
  • Segifredo Luis González Bello Universidad Oscar Lucero Moya, Holguín
  • Yolanda Cruz Proenza Garrido Universidad de Ciencias Pedagógicas José de la Luz y Caballero, Holguín
  • María Teresa Cáceres Martínez Filial Pedagógica Mayarí, Universidad de Ciencias Pedagógicas José de la Luz y Caballero. Holguín.

Keywords:

content; teaching learning process; professional preparation.

Abstract

The article approached a form to contribute to the professional preparation of the elementary teachers for the realization of the guidance of the teaching learning process having as objective to deepen in one of its principal categories. The content the theme was made starting from establishing the necessity to achieve systemic relationship among its components to facilitate its integration. There are contributed theoretical elements acquired of the epistemology analysis and empiric procedures used during the realization of a pedagogic experiment. In the sense, the authors considered that absence of the characteristics in the relation between the components of the contents of the professional preparation of the guidance of the teaching learning process constitute the fundamental cause that limits its integration.

Author Biographies

Ángel Ricardo Suárez Álvarez, Filial Pedagógica Mayarí, Universidad de Ciencias Pedagógicas José de la Luz y Caballero. Holguín.

Aspirante a doctor en Ciencias Pedagógicas de la Universidad de Ciencias Pedagógicas José de la Luz y Caballero. Master en Ciencias de la Educación. Profesor a Tiempo Parcial Filial Pedagógica Mayarí, Holguín. Jefe de Ciclo del Seminternado Leonte Guerra Castellanos, Mayarí, Holguín-Cuba.

Segifredo Luis González Bello, Universidad Oscar Lucero Moya, Holguín

Doctor en Ciencias Pedagógicas. Profesor Titular. Metodólogo de Ciencia y Técnica de la Vicerrectoría de Investigación y Postgrado de la Universidad Oscar Lucero Moya, Holguín-Cuba. Miembro del Tribunal Permanente de la Universidad de Oriente para doctorado en Ciencias Pedagógicas.

Yolanda Cruz Proenza Garrido, Universidad de Ciencias Pedagógicas José de la Luz y Caballero, Holguín

Doctora en Ciencias Pedagógicas. Profesora Titular. Especialista de investigación del Centro de Estudios de Investigaciones Educativas. Universidad de Ciencias Pedagógicas José de la Luz y Caballero. Miembro del Tribunal Permanente de la Universidad de Ciencias Pedagógicas de Santiago de Cuba para doctorado en Ciencias Pedagógicas.

María Teresa Cáceres Martínez, Filial Pedagógica Mayarí, Universidad de Ciencias Pedagógicas José de la Luz y Caballero. Holguín.

Master en Ciencias de la Educación. Profesora a Tiempo Parcial Filial Pedagógica Mayarí, Holguín. Jefe de ciclo de la Escuela Primaria Sierra Maestra, Mayarí, Holguín-Cuba.

Published

2015-03-30

How to Cite

Suárez Álvarez, Ángel R. ., González Bello, S. L., Proenza Garrido, Y. C., & Cáceres Martínez, M. T. (2015). APPROXIMATION TO THE CONTENT OF THE PROFESSIONAL PREPARATION FOR THE GUIDANCE OF THE TEACHING LEARNING PROCESS. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 6(1), 205–218. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/351

Conference Proceedings Volume

Section

Investigaciones

Most read articles by the same author(s)