IMPACT OF UNIVERSITY EXTENSION PROCESS IN PUBLIC EDUCATION IN THE UNIVERSITY OF CUNENE

Authors

  • Felizardo Natangue Tamulisekifa Delegación Provincial de Justicia de la Provincia de Bié
  • Elsi Amalia Ferrer Carbonell Instituto Superior Minero Metalúrgico de Moa
  • Odalys Tamara Azahares Fernández Instituto Superior Minero Metalúrgico de Moa

Keywords:

social responsibility; extensions’ activity; university; pedagogic processes.

Abstract

The aim of this work is to reveal the social contradictions reflected in civic education, en Cunene province and the role played by the university in the achievement of this education starting from the extension’s activity. A concrete action plan is proposed, to increase the extensionist activity civic education into or out of the university context, in order to give priority to justice criteria in the protection of culture and identity.

Author Biographies

Felizardo Natangue Tamulisekifa , Delegación Provincial de Justicia de la Provincia de Bié

Máster en Desarrollo local. Delegación Provincial de Justicia de la Provincia de Bié, República de Angola.

Elsi Amalia Ferrer Carbonell, Instituto Superior Minero Metalúrgico de Moa

Doctora en Ciencias Pedagógicas. Directora del Centro de Estudios Pedagógicos. Instituto Superior Minero Metalúrgica de Moa, Holguín, Moa.

Odalys Tamara Azahares Fernández, Instituto Superior Minero Metalúrgico de Moa

Doctora en Ciencias Pedagógicas. Instituto Superior Minero Metalúrgica de Moa, Holguín, Moa.

References

Arocena, R. (1993). Ciencia, Tecnología y Sociedad. Cambio tecnológico y desarrollo. Centro Editor de América Latina, Buenos Aires. Bernal, G. (2006). El desarrollo tecnológico, una perspectiva social y humanista. I Congreso Iberoamericano de Ciencia Tecnología, Sociedad e Innovación CTS. De Lira, J. (2006). Ciencia y Humanismo en la formación profesional universitaria I Congreso Iberoamericano de Ciencia Tecnología, Sociedad e Innovación CTS.

OEI. DECLARACIÓN MUNDIAL SOBRE LA EDUCACIÓN SUPERIOR EN EL SIGLO XXI: VISIÓN Y ACCIÓN. Disponible en: http://www.campus-oei.org/salactsi. [Consultado: 18/01/13]. Dos Santos, J. E. (2012). Angola crecer más y distribuir mejor. PROGRAMA DE GOBIERNO DEL MPLA PARA 2012-2017. Conmemoración de los 10 años de paz. Lazo, J. (1996). El objeto relación universidad-sociedad como sistema. Revista Pedagogía Universitaria Vol. I, No. 3. Ministerio de Educación Superior. Cuba. UNESCO. LOS CUATRO PILARES DE LA EDUCACIÓN. (1996). Informe a la UNESCO de la Comisión Internacional sobre la Educación para el siglo XXI presidida por Jacques Delors Santillana. Capítulo 4 (p. 1) Méndez, M. (2008). La formación socio-humanística en contexto de dominancia científico-técnica: reflexiones en torno a la práctica docente. Universidad de Caldas Colombia Núñez, J. (1999). La ciencia y la tecnología como procesos sociales. Lo que la educación científica no debería olvidar. Ed. Félix Varela. La Habana. Tünnermann, C. (2003). La universidad latinoamericana ante los retos del siglo XXI. Primera Edición. ISBN: 968.6802-22-3, Capítulo V (p. 17).

Vizer, A. (2005). El desafío de la cultura tecnológica y la educación globalizada: homogeneización o diversidad. Disponible en: http://www.campus-oei.org/salactsi. [Consultado: 16/01/13].

Published

2014-03-28

How to Cite

Natangue Tamulisekifa , . F. ., Ferrer Carbonell, E. A., & Azahares Fernández, O. T. (2014). IMPACT OF UNIVERSITY EXTENSION PROCESS IN PUBLIC EDUCATION IN THE UNIVERSITY OF CUNENE. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 5(1), 215–230. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/269

Conference Proceedings Volume

Section

Artículos

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)