THE ENVIRONMENTAL EDUCATION IN THE TEACHERS’ TRAINING OF THE TECHNICAL AND PROFESSIONAL EDUCATION
Keywords:
environmental education; teachers' training; technical and professional educationAbstract
The strategy for the preparation of teachers of economy, in the treatment to the environmental socioeconomic education, from the community of course in the accounting specialty first year, it is an alternative of answer to the problematic existent thing in the polytechnic Cuban school, because still last insufficiencies in the use of the potentialities of the contents, to relate them with the environmental education, because of that exists little preparation of the educational for the treatment to the environmental socioeconomic education dimension in the accounting specialty of the Polytechnical Institute "Levantamiento de Jucaral". How to contribute to the preparation of teachers of the accounting specialty, for the treatment to the environmental socioeconomic education, from the community of course of the accounting specialty? It is the main questioner that turns into the investigative process as of the historical methods and logical, analysis and synthesis, induction-deduction, the focusing of system, the statistical mathematicians, the observation and the inquiry. The obtained results in the application of these methods offer the possibility that the strategy is used as relating for a generalized application in the polytechnic institutes with similar characteristics
References
Aguilar, I. (1998). Estrategia de educación ambiental. Tesis en opción al título de Master. ISP "José Martí”. Camagüey. Baxter, E. (2007). Educar en valores: La Habana, Cuba: Pueblo y Educación.
Castro, F. (1992). Conferencia de Naciones Unidas sobre Medio Ambiente y Desarrollo de Río de Janeiro. La Habana, Cuba Editorial Granma.
CITMA (1997). Estrategia Nacional de Educación Ambiental. CITMA. La Habana. Mackay, R.A. (2010), Estrategia metodológica para preparar profesores de Matemática Financiera en el tratamiento a la educación ambiental socioeconómica desde el Colectivo de Asignatura, Tesis en opción al título de Máster. UCP "José Martí”. Camagüey, Cuba. Meriño, R.R. (2003). El trabajo metodológico en Secundaria Básica: un modelo sistémico. Tesis en Opción al Título de Máster, ISP “José Martí”. Camagüey. Cuba. Mc Pherson, M. (1998). Dimensión ambiental. Planeamiento curricular: estrategia para su incorporación en la Licenciatura en Educación. Tesis de Maestría en opción al título de Máster en investigación educativa. Valdés, O. (2002). La educación ambiental: su incorporación curricular en el proceso docente educativo. Zilberstein, J. (1998). Problemas actuales del aprendizaje escolar. ¿Diagnosticamos el aprendizaje de nuestros alumnos? En Desafío Escolar Revista Iberoamericana de Pedagogía. Año 2 (Primera Edición Especial). La Habana.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Ricardo Álvaro Mackay García, Yilmys Renato Pascual Sánchez, Leonardo Campos Ramírez
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.