THE ENVIRONMENTAL EDUCATION IN THE TEACHERS’ TRAINING OF THE TECHNICAL AND PROFESSIONAL EDUCATION

Authors

  • Ricardo Álvaro Mackay García Universidad de Ciencias Pedagógicas José Martí, Camagüey
  • Yilmys Renato Pascual Sánchez Universidad de Ciencias Pedagógicas José Martí, Camagüey
  • Leonardo Campos Ramírez Universidad de Las Tunas, Cuba

Keywords:

environmental education; teachers' training; technical and professional education

Abstract

The strategy for the preparation of teachers of economy, in the treatment to the environmental socioeconomic education, from the community of course in the accounting specialty first year, it is an alternative of answer to the problematic existent thing in the polytechnic Cuban school, because still last insufficiencies in the use of the potentialities of the contents, to relate them with the environmental education, because of that exists little preparation of the educational for the treatment to the environmental socioeconomic education dimension in the accounting specialty of the Polytechnical Institute "Levantamiento de Jucaral". How to contribute to the preparation of teachers of the accounting specialty, for the treatment to the environmental socioeconomic education, from the community of course of the accounting specialty? It is the main questioner that turns into the investigative process as of the historical methods and logical, analysis and synthesis, induction-deduction, the focusing of system, the statistical mathematicians, the observation and the inquiry. The obtained results in the application of these methods offer the possibility that the strategy is used as relating for a generalized application in the polytechnic institutes with similar characteristics

Author Biographies

Ricardo Álvaro Mackay García, Universidad de Ciencias Pedagógicas José Martí, Camagüey

Máster en Ciencias. Profesor Asistente. Universidad de Ciencias Pedagógicas José Martí, Camagüey. Cuba.

Yilmys Renato Pascual Sánchez, Universidad de Ciencias Pedagógicas José Martí, Camagüey

Máster en Ciencias. Profesor Asistente. Universidad de Ciencias Pedagógicas José Martí, Camagüey. Cuba.

Leonardo Campos Ramírez, Universidad de Las Tunas, Cuba

Máster en Ciencias. Profesor Asistente. Universidad de Las Tunas, Cuba.

References

Aguilar, I. (1998). Estrategia de educación ambiental. Tesis en opción al título de Master. ISP "José Martí”. Camagüey. Baxter, E. (2007). Educar en valores: La Habana, Cuba: Pueblo y Educación.

Castro, F. (1992). Conferencia de Naciones Unidas sobre Medio Ambiente y Desarrollo de Río de Janeiro. La Habana, Cuba Editorial Granma.

CITMA (1997). Estrategia Nacional de Educación Ambiental. CITMA. La Habana. Mackay, R.A. (2010), Estrategia metodológica para preparar profesores de Matemática Financiera en el tratamiento a la educación ambiental socioeconómica desde el Colectivo de Asignatura, Tesis en opción al título de Máster. UCP "José Martí”. Camagüey, Cuba. Meriño, R.R. (2003). El trabajo metodológico en Secundaria Básica: un modelo sistémico. Tesis en Opción al Título de Máster, ISP “José Martí”. Camagüey. Cuba. Mc Pherson, M. (1998). Dimensión ambiental. Planeamiento curricular: estrategia para su incorporación en la Licenciatura en Educación. Tesis de Maestría en opción al título de Máster en investigación educativa. Valdés, O. (2002). La educación ambiental: su incorporación curricular en el proceso docente educativo. Zilberstein, J. (1998). Problemas actuales del aprendizaje escolar. ¿Diagnosticamos el aprendizaje de nuestros alumnos? En Desafío Escolar Revista Iberoamericana de Pedagogía. Año 2 (Primera Edición Especial). La Habana.

Published

2013-10-18

How to Cite

Mackay García, R. Álvaro ., Pascual Sánchez, Y. R., & Campos Ramírez, L. (2013). THE ENVIRONMENTAL EDUCATION IN THE TEACHERS’ TRAINING OF THE TECHNICAL AND PROFESSIONAL EDUCATION. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 4(4), 65–82. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/195

Conference Proceedings Volume

Section

Investigaciones

Most read articles by the same author(s)