DIDACTIC SUGGESTIONS FOR THE TEACHING OF THE HISTORY DE AMERICA

Authors

  • Yamila Tamayo Rodríguez Universidad de Las Tunas
  • Roberto Fernández Naranjo Universidad de Las Tunas

Keywords:

Culture of peace; teaching; learning; history; students.

Abstract

In the articule reference is made to a novel proposal to be an employee for the professors in the process of teaching learning of the History of America, in the initial formation of the educational ones of the specialty Marxism Leninism and History. Allusion is made to the importance of the teaching of this discipline and it is exemplified as giving treatment to the culture of peace, as historical content in the subject History of America II, are necessary the methods of teaching learning that favor its treatment and that it contributes to the integral formation of the students of the career.

Author Biographies

Yamila Tamayo Rodríguez, Universidad de Las Tunas

Doctora en Ciencias Pedagógica, Profesora Titular, Licenciada en Educación especialidad Marxismo – Leninismo e Historia, se desempeña como Vicedecana de Investigación y Posgrado de la Facultad de Ciencias Sociales y Humanísticas de la Universidad de Las Tunas.

Roberto Fernández Naranjo, Universidad de Las Tunas

Doctor en Ciencias Pedagógicas. Profesor Titular. Director del Centro de Estudios Pedagógicos de la Universidad de Las Tunas.

References

Álvarez, R. M. (2006). Didáctica de la Historia y de las Ciencias Sociales: Aprender del pasado para ser protagonista en el presente. Bolivia: Editorial KIPUS.

Ateta, C. (2017). La educación para una cultura de paz. En E. E. Velázquez (Presidencia), Cultura de paz. Simposio llevado a cabo en el Congreso Internacional Pedagogía 2017, La Habana, Cuba.

Castro, F. (1991). Discurso pronunciado por Fidel Castro en la sesión inaugural de la 1ra Cumbre iberoamericana, Guadalajara. Formato digital.

Castro, F. (2011). Reflexiones del compañero Fidel Castro Tomo II. La Habana: Editora Política.

Fabelo, J. (2010). Otra bolsa de valores. En Bohemia, 12 de febrero de 2010. La Habana.

Jiménez, F. (2009). Hacia una antropología para la paz. España: Editorial Gráficas JUMA.

Sobejano, M. J. (2004). Didáctica de la Historia y Formación ciudadana. Madrid: Editora Universidad Nacional de Educación a Distancia.

Tamayo, Y. (2014). La cultura de paz en el proceso de enseñanza aprendizaje en la Educación Secundaria Básica. Tesis en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Universidad de Ciencias Pedagógicas Pepito Tey, Cuba.

Torres, N. (2012). La formación de una cultura de paz desde la educación artística en la Secundaria Básica. Tesis en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Universidad de Ciencias Pedagógicas Félix Varela, Cuba.

Viciedo, C. (2000). Educación para la paz y los derechos humanos en Cuba. Documento digital. La Habana. Movimiento Cubano por la Paz y la Soberanía de los Pueblos.

Published

2019-12-30

How to Cite

Tamayo Rodríguez, Y. ., & Fernández Naranjo, R. . (2019). DIDACTIC SUGGESTIONS FOR THE TEACHING OF THE HISTORY DE AMERICA. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 10(5), 108–118. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/1040

Conference Proceedings Volume

Section

Edición Monográfica Especial

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>