SECONDARY SCHOOL: RELATIONSHIPS WITH THE FAMILY AND THE COMMUNITY

Authors

  • Horacio Ademar Ferreyra Universidad Católica de Córdoba (UCC) y Universidad Nacional de Villa María (UNVM)

Keywords:

secondary school; educational community; local community; family

Abstract

The article characterizes what a community is and describes different possible links between the community and the school. It analyzes the concepts of educational community and local community from different perspectives, emphasizing its components and borders, obstructions, frictions and unknowns which can be generated in your field of actions. It raise what are the achievements, challenges and proposals that from the current Argentine educational system are manifested for a better conformation of this educational community, emphasizing the generation of networks.

Author Biography

Horacio Ademar Ferreyra, Universidad Católica de Córdoba (UCC) y Universidad Nacional de Villa María (UNVM)

Doctor en Educación. Docente e investigador en la Universidad Católica de Córdoba (UCC) y Universidad Nacional de Villa María (UNVM) y Director del Equipo de Investigación de Educación de Adolescentes y Jóvenes (UCC, Unidad Asociada al CONICET (Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas de la República Argentina). Dirección electrónica hferreyra@coopmorteros.com.ar. Url Equipo de Investigación: https://equipodeinvestigacioneduayj.com/   Url personal: www.horacioaferreyra.com.ar

References

Cerletti, L. (2008). Familias y escuelas: aportes de una investigación etnográfica a la problematización de supuestos en torno a las condiciones de escolarización infantil y la categoría "familia". En Intersecciones en antropología. 11 (1), 185-198.

Elichiry, N., Maddonni, P., Scavino, C., Aizencang, N., Arrúe, C., Bendersky, B., López, B., Nakache, D., Regatky, M. y Sánchez, A. (2008). Sujetos, Familias y escuelas: Continuidades y discontinuidades en los aprendizajes cotidianos. XV Jornadas de Investigación y IV Encuentro de Investigadores en Psicología del Mercosur. Buenos Aires: Facultad de Psicología, Universidad de Buenos Aires.

Ferreyra, H. (Coord.) (2009). Educación Secundaria Argentina. Propuestas para superar el diagnóstico y avanzar hacia su transformación. Buenos Aires: Noveduc.

Ferreyra, H. (Coord.) (2012). Entramado, análisis y propuestas para el debate. Aproximaciones a la Educación Secundaria en la Argentina. Córdoba, Argentina: Comunicarte.

Ferreyra, H. y Bonetti, O. (Dirs.). (2015 a) Comprender y mejorar la educación secundaria: saberes, sentires, opiniones y propuestas de los estudiantes. Córdoba, Argentina: EDUCC, Editorial de la Universidad Católica de Córdoba.

Ferreyra, H. y Bonetti, O. (Dirs.) (2015 b). La escuela secundaria en las voces de adolescentes y jóvenes. Córdoba, Argentina: EDUCC, Editorial de la Universidad Católica de Córdoba.

Published

2017-12-18

How to Cite

Ademar Ferreyra, . H. . (2017). SECONDARY SCHOOL: RELATIONSHIPS WITH THE FAMILY AND THE COMMUNITY. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 8(4), 95–108. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/655

Conference Proceedings Volume

Section

Artículos

Similar Articles

1 2 3 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)