LINKING AND EDUCATION IN VALUES IN THE FUTURE OF ENGINEERING PROFESSIONAL ACCOUNTING AND AUDITING, A PARADIGM IN TODAY'S UNIVERSITY
Keywords:
higher education; bonding; education in values.Abstract
One of the great challenges of the universities is currently linking the theoretical training of students and their insertion into the labor market. This work aims to describe some theoretical positions on education in values in the future engineer in accounting and auditing and its influence on the relationship with society. Is why the centers of higher education require generating strategies and actions in order to achieve a balance between the knowledge, practice, and research, which will result in students able to integrate successfully in the labor market, even before graduating from the University. The bonding and it education in values are an instrument effective of the University, to establish an interaction of knowledge and values ethical mutual with them sectors, so that the perception of its image is according your reality.
References
Alarcón, R., Sánchez, R. (2000). Actualización del Enfoque Integral. 1ra edición. La Habana: Editorial Félix Varela; pp 45-65.
Alcántar, V.M. y Arcos, J.L. (2004). La vinculación como instrumento de imagen y posicionamiento de las instituciones de educación superior. Revista Electrónica de Investigación Educativa, 6 (1): 1-12.
Bujardón, A. (2008). Reflexiones epistemológicas acerca de la formación en valores humanos. Rev Hum Med, 8, 2-3.
Chávez, J. (2002). Ética, Empresa y Educación Superior. Revista Iberoamericana de Educación. 2002; Mayo/Agosto. pág 17.
Curvelo, J. (2009). Ética y responsabilidad social del contador: Perpectivas y tendencias frente a las IFRS. Capic Review, 7:83-94. González, M. (2000). Educación de valores y desarrollo profesional en el estudiante universitario. Revista Cubana de Educación Superior, XX (3), 78- 84.
Martínez, F. (2000). Nueve retos para la educación superior. Funciones, actores y estructuras. México: Asociación Nacional de Universidades e Instituciones de Educación Superior. Colección Biblioteca de la Educación Superior. Serie Ensayos, 155p.
Martínez, M., Buscarais, M., Esteban, F. (2006). La universidad como espacio de aprendizaje ético. Revista Iberoamericana de Educación. 2006; Mayo/Agosto. pág 17. Disponible http://www.rieoei.org/rie29a01.htm.
Martos, F.J. (2005). Desafíos de la Formación del Postgrado en Iberoamérica en un Mundo Globalizado. Rev Mex Psicología; 3, 333-34.Disponible: http://biblat.unam.mx/es/revista/revista-mexicana-de-psicologia/articulo/desafios-de-la-formacion-del-postgrado-en-iberoamerica-en-un-mundo-globalizado.
Ojalvo, V. (2001). La educación de valores en el contexto universitario. CEPES, Editorial Félix Varela, La Habana.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Edgar Marcelo Orbea Jiménez , Ringo John López Bustamante, Juan José Reyes Pérez, Cristian Fabricio Tinajero Jiménez, Juan Pío Salazar Arias
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.