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Criteria for systematizing educational innovation experiences

Authors

  • Madelaine Reynosa Yero Dirección Provincial de Educación, Las Tunas
  • Michel Enrique Gamboa Graus Centro de Estudios Pedagógicos de la Universidad de Las Tunas
  • Juan Miguel Barrios Dirección Provincial de Educación, Las Tunas

Keywords:

innovation, best practices, teaching methodologies, criteria

Abstract

The changes that are being carried out in educational institutions with the objective of transformation within the framework of the Third Improvement require innovation processes in the methodologies of university teachers. The members of the project (PICDE), framed in the challenge of innovating from our teaching practices, we have proposed to implement in the management and in the respective subjects in which we teach, new forms of teaching and learning oriented towards the achievement of good practices in which teachers become a facilitator and guiding element of the learning processes. With this work that we present, the result of analysis, reflection and collaboration, we have agreed on theoretical systematizations already socialized in other articles and a series of teaching actions implemented in our methodologies, which can link a series of indicators as good practices in the process of innovation in the Provincial Directorate of Education and in the pedagogical schools.

Author Biographies

Madelaine Reynosa Yero, Dirección Provincial de Educación, Las Tunas

Licenciada en Educación, especialidad Marxismo-Leninismo e Historia. Doctora en Ciencias Pedagógicas. 

Michel Enrique Gamboa Graus, Centro de Estudios Pedagógicos de la Universidad de Las Tunas

Licenciado en Educación, especialidades Matemática-Computación y Lenguas Extranjeras (Inglés). Doctor en Ciencias Pedagógicas.

Juan Miguel Barrios, Dirección Provincial de Educación, Las Tunas

Licenciado en Educación. Doctor en Ciencias Pedagógicas.

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Published

2022-12-16

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How to Cite

Reynosa Yero, M. ., Gamboa Graus, M. E. ., & Miguel Barrios, J. . (2022). Criteria for systematizing educational innovation experiences. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 13(6), 315–329. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/1596

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