THE ATTENTION TO THE DIVERSITY AND THE ATTAINMENT OF POSSIBILITIES FOR ALL IN THE PROCESS OF APPRENTICESHIP TEACHING
Keywords:
Diversity; opportunity; possibility; teaching and learning.Abstract
In the Cuban educational system, the task to convert opportunities for all, departing of the lacks and potentialities of everyone, it is not always understood the way it is, a commitment with the society. In this material, the authors try to explain the inescapable relation that it is establish between the attention to diversity and the need to convert the opportunities the student have in possibilities of preparation for all. It is developed departing of the elements that from the philosophical viewpoint serve as foundation to so noble aspiration, to achieve that students on the base of their capacities be able to convert the opportunities that the state offers in the role played by the school in possibilities of preparation for all, so that pupils reach a level of development much and more better with the guide of a responsible and committed teacher with the task. The material gathers important elements that from the psychological and didactic order, they must constitute support for any work developed with such purpose.
References
Hart, A. (2001) En: presentación a la edición cubana del texto Pedagogía y Diversidad. Ciudad de La Habana: Editorial Abril.
López Machín, R. (2005). Igualdad de oportunidades para todos en el sistema educativo. CD-ROM. En: Maestría en Ciencias de la Educación. Material complementario del Curso de Problemas actuales de la educación. Orudzhex, Z. (1978). La Dialéctica como sistema. Ciudad de la Habana: Editorial de Ciencias Sociales. Reinoso Capiro, C. (2002). El proceso Enseñanza-Aprendizaje desarrollador y la comunicación interpersonal en el trabajo en colaboración. En: Colectivo de autores Comunicación Educativa.(pp. 167- 183). C. Habana, Cuba: Editorial Pueblo y Educación Silvestre M, Zilberstein J. Hacia una Didáctica desarrolladora. 1ra. Ed. La Habana, Cuba: Editorial Pueblo y Educación; 2002. Talízina N. Psicología de la Enseñanza. 1ra. Ed. Moscú, Unión Soviética: Editorial Progreso; 1988. Zilberstein, J y Silvestre, M. (2002). Hacia una didáctica desarrolladora. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Tania Zamora Reytor , Xiomara Sánchez Batista
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.