Strategy for perfecting the pedagogic process at Manzanillo municipality
Keywords:
Strategy, integral training, perfecting, pedagogic processAbstract
The scientific technological attained development and the social practice ratify the value that has the perfecting of the pedagogic process to favor the students' integral formation of late years; In order to achieve this aspiration, constitute an essential need, your attention, so that the forms to feel, to think and to act according to his individual particularities, interests and social needs that be allowed to promote assuming a scientific worldly conception themselves and getting ready for life. In such sense at the municipality Olive Tree, you develop an institutional Project that is delimited in the solution of problematic that they have been identified by the Ministry Of Education like necessary to resolve from investigation. So that the problem one intends to open into solution with this project is: Theoretic insufficiencies methodological in the step of the pedagogic processes once the different educational levels were entailed on, that they limit the quality of learning and the education. You have like objective, making perfect the pedagogic process of the Education in Manzanillo, as from the improvement of the processes of teaching learning and educational of the different educational levels, as well as contributing to a bigger efficacy and efficiency of the aforementioned processes in terms of the sustainable development of the municipality Olive Tree. It was necessary, from the materialistic dialectics, the utilization of theoretic methods and empiricists like form of theoretic assimilation and practice of reality. That way, you encounter the strategy, that practical scientist is proposed as a result, that it will allow attaining the proposed objective.
References
Addine Fernández, F. (2004). Didáctica. Teoría y práctica. Pueblo y Educación.
Álvarez de Zayas, C. (1999). Didáctica: La Escuela en la Vida. Pueblo y Educación.
De Armas, N., Marimón, J., Guelmes, E., Valdés, M., Rodríguez, A. y Lorences, J. (2011). El resultado científico en la investigación educativa. Universidad Pedagógica Félix Varela. (En soporte electrónico).
Fonseca Tamayo, F. (2019). El tratamiento al cálculo aritmético en escolares con discalculia. [Tesis doctoral, Universidad de Granma] Ciencias Pedagógicas. (En soporte electrónico).
Fuentes, H. y Álvarez, I. (2010). La dinámica del proceso docente educativo en la Educación Superior. Universidad de Oriente. (En soporte electrónico).
García Batista, G. (2010). Profesionalidad y práctica pedagógica. Pueblo y Educación.
Guillen Estévez, A. L., Ramírez Mesa, C. y Guillen Valdés, A. (2020). La tarea docente integradora en el proceso enseñanza aprendizaje de la Física. Didasc@ lia: Didáctica y educación, 11(2), 106-116.
Labarrere, G. y Valdivia, G. (2001). Pedagogía. Principios de la enseñanza. Pueblo y Educación.
Lenin, V. (1981). Obras Completas: (t 29). Mir.
Mendoza Vargas, E. Y., Murillo Campuzano, G. D. P. y Morales Sornoza, A. (2019). La enseñanza-aprendizaje en la Educación Superior: Aportaciones desde Neurodidáctica. Didasc@ lia: Didáctica y Educación, 10(2), 23-36.
Rico, P. (2014). La Zona de Desarrollo Próximo (ZDP). Procedimientos y tareas de aprendizaje. Pueblo y Educación.
Rodrigo Ricardo, J. E., Ferreiro Bermúdez, A. y González Velázquez, M. L. (2019). La capacitación de directivos, una perspectiva para el logro de una gestión empresarial sostenible. Didasc@ lia: didáctica y educación, 10(1), 253-268.
Silvestre, M. (2010). Aprendizaje, educación y desarrollo. Pueblo y Educación.
Tiá Pacheco, M. (2014). Metodología para el tratamiento de las reacciones químicas en la Educación Técnica y Profesional. [Tesis doctoral, Universidad de Ciencias Pedagógicas Blas Roca Calderío] Ciencias Pedagógicas. (En soporte electrónico).
Vigotsky, L. (1988). Pensamiento y lenguaje. Pueblo y Educación.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
ARK
License
Copyright (c) 2024 María Luisa Tiá Pacheco, Victoria Elvira Torres Moreno, Fredi Fonseca Tamayo
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.