A NEW LOOK AT OLD PROBLEMS: DIVERSITY AND TEXT BOOK
Keywords:
problem, diversity, textAbstract
The formation of professors in the university is supported by arguments of critic perspectives that hope for the construction of reflexive subjects. Nevertheless, the students being in contact with the practice to educate, it would seem that it would explain what happens there and the decisions taken forgets the learning foreseen for the formation of the grade. In this sense, it was begun a project of investigation, trying, through the investigation with a case analysis, could be figured out what happens in a classroom triangling: lesson taping and the observation records, the students’ notebook and their evaluation, the text book, and the voice of the actors.
References
APPLE, M. 1986. Ideología y curriculum. Madrid, AKal. APPLE, M. 1987. Educación y poder. BaErcelona, MEC APPLE, M. 1987. Maestros y textos. Madrid, AKal. APPLE, M. 1995. El conocimiento escolar. Madrid, Morata. BERNSTEIN, B. 1983. Clase y pedagogías visibles e invisibles. En GIMENO SACRISTAN, J. y A. PEREZ GOMEZ. 1985. La enseñanza: su teoría y su práctica. Madrid, Akal Editor. CARR, W. 1997. Calidad de la enseñanza e investigación acción. Sevilla. Díada. ELLIOT, J. La investigación acción en educación. Madrid, Morata, 1990 GIMENO SACRISTAN, J. y A. PEREZ GOMEZ. 1985. La enseñanza: su teoría y su práctica. Madrid, Akal Editor. GRUNDY, S. 1994. Producto o praxis del curriculum. Madrid, Morata. KEMMIS, S, W. CARR. 1988. Hacia una ciencia crítica de la educación. Barcelona, Alertes LUNDGREN, U. 1992. Teoría del currículum y escolarización. Madrid, Morata STENHOUSE, L. 1984. Investigación y desarrollo del curriculo. Madrid, Morata. TORRES SANTOME, J. 1993. El curriculum oculto. Madrid, Morata.
TORRES SANTOME, J. 1994. Globalización e intererdisciplinariedad: el currículo integrado. Madrid, Morata.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Vilma Pruzzo de Di Pego, María Di Franco, Claudia Forgione, Silvia Siderac, Norma Di Franco, Eduardo Mendoza; admin admin
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.