THE DEVELOPMENT OF THE ENGLISH ORAL COMMUNICATION IN THE STUDENTS OF BACHELOR IN COMPUTING EDUCATION
LA COMUNICACIÓN ORAL EN INGLÉS EN EDUCACIÓN INFORMÁTICA
Keywords:
Oral communication, oral expression, teaching of EnglishAbstract
The scientific development of the contemporary world demands the implementation of integrated focus during the teaching learning process of the different subjects, there’s no doubt that the english language is one of the most useful language internationally to stablish social relations among different countries , and at the same time it is considered as an international language because it is used in different social spheres and also because of the great number of speakers that use it as a means of communication in all over the world. In a great number of countries english language is learned and taught as an official, second or foreign language, however, it is known as a possible first franc linguo global. The present work is based on the oral communication because it is one of the most difficult content during the teaching learning process of english as a foreign language and the students must use it in different communicative situations. The author suggests a Didactic Alternative to reinforce the English Oral Communication in the students of bachelor in Computing Education
References
Acosta, R. (1996) Communicative Language Teaching. Belo Horizonte: Ed. Pueblo y Educación.
Antich de Leon, R. (1975) The teaching of English in the Elementary and Intermediate Levels, Editorial Pueblo y Educación, La Habana.
Antich de Leon, R. (1981) Metodología de la Enseñanza de las Lenguas Extranjeras, Editorial Pueblo y Educación, La Habana.
Benítez Menéndez, O. (2003) Un sistema de tareas comunicativas para el desarrollo de la habilidad de expresión oral en lengua inglesa de los estudiantes de la escula militar “Camilo Cienfuegos” de pinar del río. Tesis presentada en Opción al Título de Master en Ciencias de la Educación. Pinar del Río.
Byrne, D. (1989) Teaching Oral English, Combinado Poligráfico “Juan Marinello”, Edición Revolucionaria, Cuba.
Brown, G Y Yule, G. (1983) Teaching the Spoken Language: an Approach Based on the Analysis of Conversational English, Edición Revolucionaria, La Habana.Cuba.
Calvet, N. I. (2006) Alternativa Metodológica para la Enseñanza del Inglés mediante actividades de motivación en escolares del 1er ciclo de la Educación Primaria. Tesis presentada en Opción al Título de Master en Psicología Educativa, junio.
Canale, M y Swain, M. (1980) Theoretical bases of communicative approaches to second language teaching and testing, Modern English Publications, London.
Castellano, D. y otros (2000) Hacia una concepción del aprendizaje desarrollador. Ed. Pueblo y Educación. Cuba.
Escalona Sánchez, U. (2009) Metodología para perfeccionar la expresión oral en inglés en estudiantes de noveno grado de la ESBU “Calixto García”, Tesis presentada en Opción al Título de Master en Ciencias de la Educación.
González Rey, F. (1995) Comunicación, personalidad y desarrollo, Editorial Pueblo y Educación, La Habana, Cuba.
Leontiev, A. N. (1981) Actividad, Comunicación y Personalidad. Editorial. Pueblo y Educación. Ciudad de la Habana.
Lomov, B. (1989) El problema de la comunicación en psicología. Editorial de Ciencias Sociales, La Habana, 293 p.
Medina, A. (2006) Competencia metodológica del profesor de lenguas extranjeras. Editor: Ediciones CEPEDID. Colombia.
Pulido Díaz, A. Propuesta de Estrategia Didáctica desarrolladora, para concebir el Proceso de enseñanza aprendizaje de la competencia comunicativa integral de la Lengua Inglesa, en alumnos de 6to grado de la escuela primaria en Pinar del Río.Tesis presentada en opción al Grado Científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas, Pinar del Río, 2005.
Richards, J. C. (1995) The Language Teaching Matrix, Cambridge University Press.
Terroux, G. (1991) Teaching English in a World at Peace, University of Macmillan, Canada.
Torroella, G. (1993) Tendencias del desarrollo de la personalidad y tareas del desarrollo por edades. ISPEJV- La Habana: (En soporte magnético)
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2021 Saraí Gómez Guerrero, Miguel Escalona Reyes
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.