THE ARGUMENTARY SKILL: AN INTERDISCIPLINARY VISION FOR THE DEVELOPMENT OF REFLECTIVE LEARNING

Authors

  • Luis Manuel Ferrás Mosquera Universidad de Las Tunas
  • Mildred Rebeca Blanco Gómez Centro de Estudios de Pedagogía de la Universidad de Las Tunas

Keywords:

Argumenting; ability; learning; reflexive learning; interdisciplinary.

Abstract

The article contains reflections about ability to argument and his development in the students of second cycle of the Primary Education from an interdisciplinary focus. This ability is very important for a reflexive student's achievement, insofar as his use is based on always the existence of knowledge that isbeen useful for of base. It is argumented be more than enough that knows itself and the quality of the argumentation allows appraising the quality of that knowledge. Although this ability develops only like road to use or to hit to know knowledge that are possessed, his adequate use contributes to consolidation, to the deepening of knowledge and the conscious assimilation favors when demanding of the student a take of position in front of what's known. They expose the fundamental methods used during investigation and the systematization of different authors' contributions in relation to the theme before declared. They expose some of the philosophical, psychological, sociological and didactic foundations that serve as base to the cognoscitive scholarly activity.

Author Biographies

Luis Manuel Ferrás Mosquera, Universidad de Las Tunas

Doctor en Ciencias Pedagógicas. Profesor del Departamento Pedagogía-Psicología de la Universidad de Las Tunas. Jefe de la Disciplina Principal Integradora: Formación Laboral Investigativa y Profesor Principal de Metodología de la Investigación Educacional en el pregrado y en tres maestrías, una de ellas acreditada de Excelencia.

Mildred Rebeca Blanco Gómez, Centro de Estudios de Pedagogía de la Universidad de Las Tunas

Doctora en Ciencias Pedagógicas. Secretaria del Centro de Estudios de Pedagogía de la Universidad de Las Tunas (CEPUT), con 31 años de experiencia en Educación y 28 en la formación de profesionales. Profesora de Metodología de la Investigación Educacional en el pregrado y en tres maestrías, una de ellas acreditada de Excelencia.

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Published

2020-12-07

How to Cite

Ferrás Mosquera, L. M. ., & Blanco Gómez, M. R. . (2020). THE ARGUMENTARY SKILL: AN INTERDISCIPLINARY VISION FOR THE DEVELOPMENT OF REFLECTIVE LEARNING. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 11(4), 214–227. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/1068

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