POTENTIALITIES AND WEAKNESSES OF THE CURRENT EVALUATION PROCESS IN THE CAREER DEGREE IN CONSTRUCTION EDUCATION
Keywords:
potentials; weaknesses; evaluation process.Abstract
The result of a diagnosis is undoubtedly an essential condition for promoting processes of innovation and improvement in pedagogical practice. This article is part of the diagnostic stage of the investigation that studies the evaluation process in the Career Degree in Construction Education and aims to describe the results of this process. The data was collected through the analysis of the documentation of texts related to the career as well as surveys of teachers and students, as well as observations to meeting classes, work practices and methodological activities. As a result, it was possible to describe potentialities and weaknesses in which the evaluation process is currently developing. It is concluded that the identification of potentialities can become an important option to increase the quality of the evaluation process.
References
Abambari, M. (2015). Estrategia formativa de evaluación de competencias: su contextualización a la solución de problemas profesionales (tesis doctoral). Universidad de Camagüey Ignacio Agramonte y Loynaz, Camagüey, Cuba.
Fuentes, H., Montoya, J. & Fuentes, L. (2011). La formación en la Educación Superior desde lo holístico, complejo y dialéctico de la construcción del conocimiento científico. Santiago de Cuba: Universidad de Oriente.
López, H. (2019). La evaluación formativa del estudiante preuniversitario cubano. Utopía o realidad. ROCA. 15 (1), 124-134.
Ministerio de Educación Superior (2016). Modelo del Profesional Licenciatura en Educación Construcción, Plan de Estudio E. Holguín, Cuba.
Ministerio de Educación Superior (2018). Resolución 2/ 2018. Recuperado de http://www.gacetaoficial.cu/
Núnez, A. (2017). La evaluación de la calidad de la formación laboral en la ETP. Dimensiones para su implementación. EDUCA. 1-16.
Pasek de Pinto, E. y Mejía, M. (2017). Proceso General para la Evaluación Formativa del Aprendizaje. REVISTA IBEROAMERICANA DE EVALUACIÓN EDUCATIVA. 10(1),177-193.
Salgado, G., Mairi, B. y González, M. (2017). La evaluación integradora en el proceso de enseñanza aprendizaje de la Didáctica de la Biología. BOLETIN VIRTUAL. 6, 49-56.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Adriana Hernández Cruz, Yamile Mesa Barrera, Lizette de la Concepción Pérez Martínez
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.