CONTRIBUTION OF THE HEALTHY LIFE STYLES IN THE INTEGRAL FORMATION OF THE UNIVERSITY STUDENT
Keywords:
development; profession; society.Abstract
This present work has as goal characterize the healthy life styles and his contribution in the integral formation of the university students with the purpose of rethink educative practices that contribute to archive this goal. The main results match with the theoretical considerations expose, that weigh the integral formation of the university students in the actual context, and it recognize the emergency of justify educative models that allows healthy life styles in this age group. In the study turn out evident the necessity of innovator proposals with an educative orientation that allows the university students grab responsible attitudes to healthy life styles from his profession.
References
Adomßent, M., Michelsen, G. (2006). German Academia heading for sustainability? Reflections on policy and practice in teaching, research and institutional innovations. Environmental Education Research. Taylor & Francis.
Alonso, A.; Álvarez, N.T., Castillo, J.A. (2017). Proceso formativo ambiental universitario: trascendencia en la carrera de arquitectura. Revista Ciencia UAT. 11(2): pp.54-63.
Álvarez de Zayas, C.M. (1996). Hacia una escuela de excelencia. La Habana, Cuba: Pueblo y Educación.
Angulo, B.; Santamaria, C.; González, L.H., Sarmiento.P. (2013). Formación integral de los estudiantes: Percepción de los profesores de la Facultad de Salud de la Universidad del Valle. Biblioteca Digital Universidad del Valle. Colombia Médica > Vol. 38 no. 4 (supl. 2). Disponible en http:// www. http://bibliotecadigital.univalle.edu.co/handle/10893/4646.
Bermúdez, R., Pérez, L.M. (2012). La orientación educativa en el contexto educativo cubano. Revista Enfoque Humanístico, (23), ISNN 2314-3207. Disponible en http://www.revistaenfoquehumanistico.com/.
De la Herrán, A.; Pérez, E., Torres, A. (2012). Una metodología con implicación social para el desarrollo personal. Disponible en http://www.tendenciaspedagogicas.com/articulos/
Giraldo, A.; Toro, M.Y., Macías, A.M., Valencia, C.A., Palacio, S. (2010). Hacia la Promoción de la Salud, Volumen 15, No.1, enero - junio 2010, págs. 128 – 143. ISSN 0121-7577.
Haro, M.E., Lescay, D.M. Arguello, V. (2016). El fomento de estilos de vida saludables entre los estudiantes de la educación superior. En REFCalE: Revista Electrónica Formación y Calidad Educativa. ISSN 1390-9010. Vol. 4, núm. 3. Ecuador. http://refcale.uleam.edu.ec/index.php/refcale/article/view/442
López, P.P.; Rejón, J.C., Escobar, D. (2017). Conocimientos nutricionales en estudiantes universitarios del sector público del Estado de Chiapas, México. Inv EdMed.2017;6(24):228---233ª. Disponible en http://www.riem.facmed.unam.mx.
Maldonado, A.R., Gallegos, R.M., García, A., Hernández, G.A. (2017). Epidemiología de sobrepeso y obesidad en estudiantes universitarios de Chilpancingo, Guerrero. Revista Iberoamericana de Salud. Vol. 6, Núm. 12 Julio – diciembre 2017.
Mochizuki, Yoko Y Zinaida Fadeeva (2010). Higher Education of Today and Tomorrow: Alternative University Appraisal for Diversity, Innovation and Change. Disponible en Http://Www.Ias.Unu.Edu/Sub_Page.Aspx/.
Torres, A., Álvarez, N.T., Fernández, I. (2007). La formación integral del estudiante de la “maestría en ciencias del ejercicio” con un enfoque autotransformador. Revista salud pública y nutrición Edición Especial. Memorias del Congreso Internacional de Educación Física, Deporte y Ciencias Aplicadas, No. 4 -2007, P 15.
Valera, R. (2010). El proceso de formación del profesional en la educación superior basado en competencias: el desafío de su calidad, en busca de una mayor integralidad de los egresados. Civilizar 10(8).
Vargas, J.C. (2010). De la formación humanista a la formación integral: reflexiones sobre el desplazamiento del sentido y fines de la educación superior. Praxis Filosófica núm. 30, enero-junio, 2010pp. 145-167.Universidad del Valle, Cali, Colombia [en línea] 2010, (Enero-Junio): [Fecha de consulta: 10 de julio de 2018. Disponible en:<http://www.redalyc.org /articulo.oa?id =209019322008> ISSN 0120-4688.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Aymeé Alonso Gatell, Aldo Raudel Martínez Moreno, Fernando Banda Muñoz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.