PRACTICE OF INITIAL TRAINING IN HIGHER EDUCATION

Authors

  • Hugo David Tapia Sosa Universidad Técnica “Luis Vargas Torres”. Esmeraldas, ECUADOR
  • Ermel E. Tapia Sosa Universidad Técnica “Luis Vargas Torres”. Esmeraldas, ECUADOR
  • Alejandro E. Estrabao Pérez Universidad Técnica “Luis Vargas Torres”. Esmeraldas, ECUADOR

Keywords:

practical initial training; pre professional practice; formative research.

Abstract

The research underlying this article responds to the need to reveal the distinctive feature of curriculum micro design of Initial Practice of student teaching career Experimental Science Mathematics and Physics at the Technical University " Luis Vargas Torres " Esmeraldas . This race is currently in a process of Curricular Redesign, as part of the Assessment and Accreditation of the University, and the diagnoses made to the aforementioned deficiencies have been detected practices that demonstrate the need for its improvement. From this diagnosis, the important roles that race plays in the pre-professional student scientific work practices and proposals that allow its improvement are presented.

Author Biographies

Hugo David Tapia Sosa , Universidad Técnica “Luis Vargas Torres”. Esmeraldas, ECUADOR

Licenciado en Ciencias de la Educación, Especialidad en Física y Matemáticas, Magister en Docencia, Mención: Gestión en desarrollo del currículo Profesor Titular. Facultad de Ciencias Agropecuarias y Ambientales, Universidad Técnica “Luis Vargas Torres”. Esmeraldas, ECUADOR.

Ermel E. Tapia Sosa, Universidad Técnica “Luis Vargas Torres”. Esmeraldas, ECUADOR

Licenciado en Ciencias de la Educación, especialidad en Física y Matemática, Magister en docencia universitaria, Profesor Principal a tiempo completo. Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad Técnica “Luis Vargas Torres”. Esmeraldas, ECUADOR

Alejandro E. Estrabao Pérez, Universidad Técnica “Luis Vargas Torres”. Esmeraldas, ECUADOR

Licenciado en Física, Magister en Ciencias de la Educación, Profesor Titular, Consultante y Doctor en Ciencias Pedagógicas. Facultad de Ciencias Agropecuarias y Ambientales, Universidad Técnica “Luis Vargas Torres”. Esmeraldas, ECUADOR

References

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Published

2016-05-19

How to Cite

Tapia Sosa , H. D. ., Tapia Sosa, E. E., & Estrabao Pérez, A. E. (2016). PRACTICE OF INITIAL TRAINING IN HIGHER EDUCATION. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 7(6), 115–126. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/561

Conference Proceedings Volume

Section

Edición Especial

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