STANDARDS TIC FOR THE INITIAL FORMATION OF TEACHERS IN CHILEAN CONTEXT: STRATEGIES FOR ITS DIFFUSION AND ADOPTION
Keywords:
initial formation, education, technology, ICT, actionsAbstract
One of the main challenges for the pedagogic incorporation of the Information and Communication Technology (ICT) in school context is related to the way in which it is approached inside the Initial Formation of Teachers (IFT). This aspect is quite deficit at least in Chile, for this reason the Center of Education and Technology “ENLACES” of the ministry of education develops from the 2005 a policy to insert the ICT in the IFT. This article presents the work carried out in the definition of standard ICT for the IFT and the followed actions to accompany its diffusion and adoption on the part of the universities responsible for the formation of the teachers to be.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Juan Eusebio Silva Quiroz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.