THEORETICAL CONTRIBUTION IN RESEARCH ASSOCIATED TO TEACHING SCIENCE

Authors

  • Rafael Tejeda Díaz Centro de Estudios sobre Ciencias de la Educación Superior (CECES) de la Universidad de Holguín “Oscar Lucero Moya”

Keywords:

contribution; theory; concept; model; method.

Abstract

Educational settings should be as dynamic and flexible achieve incorporate changes and progress that scientific, technological, cultural, social, economic and professional level happen today. They are demands of this process, innovative and creative management of the agents who work in the education systems. Pedagogical or educational research should be a strategy to improve the actions that are planned and developed, where the assessment of social and educational purposes should be investigated and assessed critically. From this perspective the construction of proposals that promote the integral development of individuals (students) is justified. In this sense, it is the purpose of this paper put some consideration on the design criteria, the model and method as inputs that can be created by teachers who develop research processes to obtain the title of Doctor in Pedagogical Sciences.

Author Biography

Rafael Tejeda Díaz, Centro de Estudios sobre Ciencias de la Educación Superior (CECES) de la Universidad de Holguín “Oscar Lucero Moya”

Doctor en Ciencias Pedagógicas, Profesor Titular, Posdoctorado en formación basada en competencias en la Educación Superior en la Universidad Federal de Minas Gerais de Brasil, Máster en Pedagogía Profesional y Lic. en Educación en la carrera de Mecánica. Funge actualmente como profesor – investigador del Centro de Estudios sobre Ciencias de la Educación Superior (CECES) de la Universidad de Holguín “Oscar Lucero Moya”, Cuba. Dirige el grupo de investigación sobre Formación basada en Competencias Profesionales en el Contexto Universitario, es miembro de la Asociación de Pedagogos y del Comité Académico de la Maestría en Ciencias de la Educación Superior. Además, forma parte del Tribunal Permanente en Ciencias Pedagógicas de la región oriental de Cuba, árbitro de la Revista Pedagogía Universitaria (Cuba), experto del comité de redacción del Boletín Latinoamericano de Competencias (BLC) y de la Junta de Acreditación Nacional del Ministerio Educación Superior (Cuba). Director Editor de la Revista, Formación y Calidad Educativa (ReFCalE) de Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Ecuador.

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Published

2015-12-23

How to Cite

Tejeda Díaz, R. . (2015). THEORETICAL CONTRIBUTION IN RESEARCH ASSOCIATED TO TEACHING SCIENCE. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 6(6), 103–120. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/438

Conference Proceedings Volume

Section

Edición Especial

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