FAMILY COUNSELING FOR THE PREVENTION OF ABNORMAL BEHAVIOR

Authors

  • Isabel Cristina Sampayo Hernández Universidad de Ciencias Pedagógicas “José Martí Pérez“. Camagüey
  • Maritza Milagro Cuenca Díaz Universidad de Ciencias Pedagógicas “José Martí Pérez“. Camagüey

Keywords:

family counseling; communication; prevention; educational function; educational process.

Abstract

The study presented here is a look at the reasons behind the need to improve the quality of home teaching in Early Childhood Education. It addresses the impact, directly, to the family in the education of children also are reflections and opinions on the need for guidance to be developed, in home conditions, prevention by conducting an educational process using the communication quality.

Author Biographies

Isabel Cristina Sampayo Hernández, Universidad de Ciencias Pedagógicas “José Martí Pérez“. Camagüey

Máster en Ciencias de la Educación, Mención Educación Preescolar. Profesora Asistente. Departamento de Educación Preescolar. Universidad de Ciencias Pedagógicas “José Martí Pérez“. Camagüey, Cuba.

Maritza Milagro Cuenca Díaz, Universidad de Ciencias Pedagógicas “José Martí Pérez“. Camagüey

Máster en Educación Preescolar. Doctora en Ciencias Pedagógicas. Profesora Titular. Departamento de Preescolar, Universidad de Ciencias Pedagógicas. “José Martí Pérez“, Cuba.

References

Castro, P.L. (1996) ¿Cómo la familia cumple su función educativa? La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

Fernández, Y. (2007) Vías de preparación a las familias de niños y niñas de edad preescolar. Recuperado el 12 de febrero de 2012, de http:/www.monografías.com

Gómez, A.L. (2007) La orientación familiar: condición necesaria para la preparación de la familia del niño y de la niña con necesidades educativas especiales de tipo intelectual. Recuperado el 15 de diciembre 2012. Publicación Electrónica. Página Web Página Web www.ilustrados.com.

Vigotsky, L. S. (1983) Obras escogidas, T. 3. Moscú: Editorial Pedagógica.

Published

2015-07-01

How to Cite

Sampayo Hernández, I. C. ., & Cuenca Díaz, M. M. (2015). FAMILY COUNSELING FOR THE PREVENTION OF ABNORMAL BEHAVIOR. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 6(2), 127–132. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/366

Conference Proceedings Volume

Section

Investigaciones

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)