TEACHING STRATEGY FOR LIFELONG LEARNING INSTITUTE TEACHERS COLLEGE OF TECHNOLOGY CUMANÁ

Authors

  • Zuley Margarita León de Hernández Instituto Universitario de Tecnología de Cumaná

Keywords:

Strategy; Teaching; Lifelong; Teachers; Technology.

Abstract

Teaching strategy for lifelong learning institute teachers college of technology Cumaná, is displayed in the educational process productive and service, with social situations of professional practices that are being valued by the group of teachers and guardians of practice, Powered by the method of service for productive learning teacher training, with procedures that allow the projection of the methodological didactic work for self-education and self-improvement(between teachers, between students, between teachers and students and between teachers and recruitment firms), reflection is directed to mobilize personal and group resources in productive and service contexts. The strategy is structured and applied through a case study. It was formed by the same structural and functional design of the strategy, revealing, as a training system, the essential relationships for the deployment of professional performance of teachers of the university institute of technology.

Author Biography

Zuley Margarita León de Hernández, Instituto Universitario de Tecnología de Cumaná

Docente Universitario agregado A dedicacion exclusiva, en el Departamento de Electricida del Instituto de Tecnologia de Cumana-Venezuela.

References

Addine, F (2001): Formación permanente de profesores. Retos del S XXI. Curso pre –

evento. La Habana. Pedagogía

Castellanos, M. E. (2002) Institutos Universitarios Tecnológicos y Colegios

Universitarios en Venezuela. Informe preparado para, El 3ER Encuentro Europa–

América sobre Formación Tecnológica Profesional. La Habana Centro de

Documentación de las OCEPRE

Imbernón, F. (2006). Actualidad y nuevos retos de la formación permanente. Revista

Electrónica de Investigación Educativa, 8 (2). Consultado el día de mes de año en:

http://redie.uabc.mx/vol8no2/contenido-imbernon.html

León, Z (2007) Diseño de una estrategia de formación permanente para los docentes de

la enseñanza técnico profesional en Venezuela sustentado en un modelo pedagógico

del desarrollo endógeno. V Taller Internacional Innovación Educativa – Siglo XXI. Las

Tunas. Cuba. ISBN: 978-959-16-0551-1.

León, Z (2007). Estrategia de formación permanente para los docentes de los institutos

tecnológico de educación superior sustentado en un modelo pedagógico del desarrollo

endógeno. Universidad Nacional de General San Martín, Argentina 6 Y 7 de Septiembre

Publicado en las II jornadas nacionales y I latinoamericanas de pedagogía

universitaria. Enseñar y aprender en la universidad: “Culturas y educación en la

Universidad: problemas y perspectivas”. ISBN 987-987-1435-01-2.

León, Z (2010). La formación permanente del docente desde la didáctica de los

institutos tecnológicos de educación superior. El XX aniversario de la creación del

Centro de Estudios de Educación Superior “Manuel F. Gran”, segunda edición de sus

Memorias Científicas “Aportes del CeeS a la Pedagogía Moderna”, ISBN: 978-959-207-

-2. Pérez, C. (2004). Cómo y por que enseñar aprender estrategias de aprendizaje en la

educación en la educación universitaria. En: http:

www.//cepes.uh.cu/bibliomaestria/ENSENAR.doc. Consultado 7 abril de 2008.

Published

2020-07-20

How to Cite

León de Hernández, Z. M. . (2020). TEACHING STRATEGY FOR LIFELONG LEARNING INSTITUTE TEACHERS COLLEGE OF TECHNOLOGY CUMANÁ. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 3(3), 1–16. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/95

Similar Articles

1 2 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.