RESEARCH DYNAMIC IN RELATION TO THE TEACHING AND TO THE EXTENSIONIST DIMENSIONS BY A GROUP OF UNIVERSITY STUDENTS

Authors

  • Aida Rosa Gómez Labrada Universidad de Las Tunas

Keywords:

research dynamic, teaching, investigation

Abstract

The higher education in Cuba locates in the center of attention the integral development of the professional to be, many actions have been made intended to get this purpose. One variant of this is the scientific investigation from the teaching-learning process and its relation with the extensionist process. This allows the development of knowledge and professional skills in a group of university students which eases the binding of theoretical and empirical aspects and towards a support of professional self-development. The strategy proposed is supported by the historical and cultural approach proposed by L. S. Vygotsky.

References

Ander Egg, E., Metodología y práctica del desarrollo de la comunidad, B. Aires, Humanitas, Argentina (1982), 338 pp. _______________, El desafío de la reconceptualización, Ediciones Humanitas, España, 1984. _______________, Cómo elaborar un proyecto comunitario, Ediciones LUMEN/ HUMANITAS, Buenos Aires, Argentina, 1998. _______________, Metodología y práctica del desarrollo de la comunidad. Ed. Ateneo, México, 1988. Gómez Labrada, A. R., Transformaciones y Educación de una Comunidad a través del método investigación acción. Proyecto Girasol, 2002, ______________________, La orientación psicológica y el trabajo preventivo a través de la acción comunitaria. Criterios para reflexionar. Revista electrónica de Psicología Metodología, FUNLAM, No. 9, Junio 2005, Colombia ______________________, Modelo Pedagógico para el proceso de educación comunitaria. Tesis en opción al titulo de doctora en ciencias pedagógicas, Las Tunas diciembre 2006

Marchioni, Marco. Organización y desarrollo de la comunidad. Fuerteventura, Tenerife, 2001.

Published

2011-04-28

How to Cite

Gómez Labrada, A. R. . (2011). RESEARCH DYNAMIC IN RELATION TO THE TEACHING AND TO THE EXTENSIONIST DIMENSIONS BY A GROUP OF UNIVERSITY STUDENTS. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 2(2), 89–102. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/50

Similar Articles

<< < 1 2 3 

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)