THE FUNCTIONS OF THE OBSERVER IN THE PROCESSES OF EVALUATION OF INSTITUTIONS OF HIGHER EDUCATION FOR ACCREDITATION PURPOSES

Authors

  • Ulises Mestre Gómez Universidad de Las Tunas, Las Tunas
  • Mario Enrrique Haro Salazar Universidad Católica de Santiago de Guayaquil
  • Lorenzo Valentino Arguello Torres Universidad Técnica de Babahoyo
  • Maricela María González Pérez Universidad de Pinar del Río

Keywords:

accreditation; quality assessment; quality of it Education; Excellence; self-assessment.

Abstract

In this paper is presented the instrument designed to facilitate the performance of the functions of the observer; role introduced by the National Board of Accreditation of Institutions of Higher Education from the Republic of Cuba. Indicators and categories were agreed upon among expert participants in the institutional evaluation of the University of Ciego de Ávila, Cuba in the first half of the year 2016.

Author Biographies

Ulises Mestre Gómez, Universidad de Las Tunas, Las Tunas

Doctor en Ciencias Pedagógicas. Coordinador de Publicaciones y Eventos. Universidad de Las Tunas. Miembro del Pleno de la Junta de Acreditación Nacional. Ministerio de Educación Superior. Cuba.

Mario Enrrique Haro Salazar, Universidad Católica de Santiago de Guayaquil

Magister. Docente de Universidad Católica de Santiago de Guayaquil. Guayaquil. Ecuador.

Lorenzo Valentino Arguello Torres, Universidad Técnica de Babahoyo

Magister en Educación Superior. Licenciado en Ciencias de la Educación. Docente de la Universidad Técnica de Babahoyo. Ecuador.

Maricela María González Pérez, Universidad de Pinar del Río

Doctora en Ciencias Pedagógicas. Vicerrectora de la Universidad de Pinar del Río. Miembro del Pleno de la Junta de Acreditación Nacional. Ministerio de Educación Superior. Cuba.

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Published

2017-01-03

How to Cite

Mestre Gómez, U. ., Haro Salazar, M. E., Arguello Torres, L. V., & González Pérez, M. M. (2017). THE FUNCTIONS OF THE OBSERVER IN THE PROCESSES OF EVALUATION OF INSTITUTIONS OF HIGHER EDUCATION FOR ACCREDITATION PURPOSES. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 7(4), 273–288. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/530

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