Retos en la enseñanza de la historia de las construcciones en la formación inicial del Licenciado en Educación Construcción

Autores/as

  • María Yancelys Arrieta Roche Universidad de Las Tunas

Palabras clave:

Enseñanza

Resumen

The integral formation of teachers for the Technical and Professional Education constitutes one of the priorities of the third improvement of Higher Education, which must assume the historical culture of the profession and the technological advance of the Construction industry by incorporating professional knowledge in the management of the training process for technicians and workers in construction specialties. This proposal consists of revealing in the background of the teaching of the history of constructions, insufficiencies and educational potentialities of the formation of a Bachelor of Construction Education that responds to social demands and the labor market through scientific methods of empirical inquiry and theoretical.

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Publicado

24-10-2023

Cómo citar

Arrieta Roche, M. Y. (2023). Retos en la enseñanza de la historia de las construcciones en la formación inicial del Licenciado en Educación Construcción. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 14(4), 57–86. Recuperado a partir de https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/1600

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