THE STUDY OF THE PRODUCTS OF THE PROCESS OF INTRODUCTION OF SCIENTIFIC RESULTS IN THE INITIAL AND PERMANENT FORMATION OF THE PROFESSIONALS OF THE EDUCATION

Authors

  • Mildred Rebeca Blanco Gómez
  • Roberto Fernando Valledor Estevill
  • Luis Manuel Ferrás Mosquera

Keywords:

Products, process, introduction, results

Abstract

The introduction of scientific results is considered a process that, among other advantages, it optimizes time and human resources and materials in the solution of professional problems. This process has been studied by diverse authors, those that have conformed body theoretical and valuable practical solutions to the implementation of results. Nevertheless, they are still some aspects to continue perfecting, like it is the case of the revision of documents that you/they are generated in the referred implementation. In that address it went this work, emanated as a task of the institutional project "The elevation of the educational quality in the continuous formation of the professionals of the education, from the introduction of scientific results in the pedagogic practice". They are related the products or documents that are generated in the different stages of the introduction of results: planning, organization, execution, control and evaluation. In each stage he/she intends an indicator with their corresponding one it climbs valorative and evaluation categories. Also, it is described what to study in each product.

Author Biographies

Mildred Rebeca Blanco Gómez

Doctor en Ciencias Pedagógicas. Profesor Titular del Centro de Estudios Pedagógicos de la Universidad de Las Tunas, Cuba

Roberto Fernando Valledor Estevill

Doctor en Ciencias Pedagógicas. Profesor Titular del Centro de Estudios de Pedagógicos de la Universidad de Las Tunas, Cuba.

Luis Manuel Ferrás Mosquera

Doctor en Ciencias Pedagógicas. Profesor Titular del Departamento de Pedagogía Psicología de la Universidad de Las Tunas, Cuba.

References

Blanco, M. R. (2010). Estrategia didáctica para la indagación empírica centrada en el estudio de los productos del proceso pedagógico en la formación inicial del profesional de la educación. Tesis doctoral en Ciencias Pedagógicas. Universidad de Las Tunas.

Bringas, J. A. y col. (2004). Dirección Científica de la Educación. En: Colección Futuro: Pedagogía a tu alcance. La Habana.

Castellanos, B. y col. (2004). La gestión de la actividad de ciencia e innovación tecnológica y la competencia investigativa del profesional de la educación. En: Colección Futuro: Pedagogía a tu alcance. La Habana.

Escalona, E. (2008). Estrategia de introducción de resultados de investigación en el ámbito de la actividad científica educacional. Tesis doctoral en Ciencias Pedagógicas. La Habana.

Introducción y generalización de resultados científicos en la práctica educacional. (soporte digital) (s/a).

Published

2019-12-24

How to Cite

Blanco Gómez, M. R. ., Valledor Estevill , R. F. ., & Ferrás Mosquera, L. M. (2019). THE STUDY OF THE PRODUCTS OF THE PROCESS OF INTRODUCTION OF SCIENTIFIC RESULTS IN THE INITIAL AND PERMANENT FORMATION OF THE PROFESSIONALS OF THE EDUCATION. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 10(4), 97–113. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/914

Conference Proceedings Volume

Section

Artículos

Similar Articles

1 2 3 4 5 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.