METHODOLOGY FOR DESIGNING TEACHING DEVELOPING-TASKS OF DEPTH OF THOUGHT WHICH APPRECIATE THE QUALITY OF THE GRADUATE PROFFESIONALS OF AGRONOMY
Keywords:
metodología, enseñanza, aprendizaje, direcciónAbstract
This work has as a general objective to contribute to guarantee the quality of the enrollment of the professionals of junior level in the specialty of Agronomy, from the direction of the process of thinking. As a result, a methodology is offered for the elaboration of teaching tasks which favor the development of thought from the work done to skills. This is a result of a Project of investigation: an alternative for the direction of the teaching-learning process in the Technical and Professional Level of Teaching and this constitute a pre-liminary result of a thesis in option to get a PhD.
References
Addine, Fernández, F (2004). Didáctica Teoría y Práctica. Ed. Pueblo y Educación. La Habana. Bermúdez Sarguera, R y Rodríguez, Rebustillo M, (1996) Teoría y Metodología del Aprendizaje. Ed. Pueblo y Educación. La Habana. Bermúdez Sarguera, R y Rodríguez, Rebustillo M, (1996). La personalidad del adolescente. Ed. Pueblo y Educación. La Habana. Chávez Rodríguez, J. A. (1998). Cómo enseñar a confeccionar esquemas lógicos. Ed. Pueblo y Educación. C. Habana. García Batista, G, (comp.) (2002). Compendio de Pedagogía. Ed. Pueblo y Educación. García Batista, G, y Rodríguez, Rebustillo M, (1999). Teoría y metodología del aprendizaje. Ed. Pueblo y Educación. La Habana. Collazo Sánchez, Ana M. (2001). La Pedagogía Cubana: Raíces y logros. Ed. Pueblo y Educación. La Habana.
Cortijo, René. (1996). Didáctica de las ramas técnicas. ISPETP, La Habana.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Yamilka Sosa Oliva, Diobenys Reyes Ramírez, María Felicia Mendoza Véliz, Rayma Roca Abad
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.