EXPERIENCE LEARNING HOW TO STIMULATE THE SCHOOL

Authors

  • Laura Leticia Mendoza Tauler Universidad de Holguín, Holguín
  • Alberto Leyva Figueredo Universidad de Holguín, Holguín

Keywords:

Motivation; preparation; stimulation.

Abstract

The result presented allows the preparation of teachers and administrators of educational institutions to appropriate methods more consonant with the search process of solving professional problems related to motivation for school learning in order to promote the pursuit of knowledge from the experiences of learning. The proposal presented allows develop strategies to ensure continued attention to the needs and interests of students in order to have the methodological resources and creativity to raise motivation from the relationship between scientific knowledge and popular knowledge. The interaction of the school with life connotes from needs of practical activity that develop a training work of teachers.

Author Biographies

Laura Leticia Mendoza Tauler, Universidad de Holguín, Holguín

Profesora Titular. Directora del Centro de Estudios en Ciencias de la Educación. Tiene publicaciones en revistas indexadas. Miembro del Tribunal Permanente de la Región para la Obtención de Grados Científicos de Doctor en Ciencias Pedagógicas y de la Comisión de Grado Científico. Tutora de tesis de doctorado defendidas exitosamente en Cuba y el extranjero.

Alberto Leyva Figueredo, Universidad de Holguín, Holguín

Profesor Titular. Director del Centro de Estudios para la Formación Laboral de niños, adolescentes y jóvenes. Coordinador del Programa Certificado en Ciencias Pedagógicas de la Universidad Holguín. Miembro del Tribunal Permanente de la Región para la Obtención de Grados Científicos de Doctor en Ciencias Pedagógicas y de la Comisión de Grado Científico.

References

González, D.J. (1989). La motivación. Una orientación para su estudio. Diego Jorge González Serra. Edit. Científico Técnica. Ciudad de La Habana.

González, F., Mitjans A. (1989). La personalidad, su educación y desarrollo, La Habana.

González, I. (1990). Aspectos metodológicos de la Investigación Científica/ I. González Wenceslao.--Murcia: Ed. Universidad de Murcia.

Leyva, A., Mendoza, L.L. (1997). La motivación en el primer año de la carrera de Educación Laboral a través de los métodos y técnicas participativas. Resultados de investigación. ISPHolguín, José de la Luz y Caballero

Leyva, A., Mendoza, L.L. (1997). La motivación en la Secundaria Básica. Ponencia en Pedagogía'97 a nivel Municipal. Holguín.

Leyva, A., Mendoza, L.L. (2012). Aplicación de los métodos problémicos en una asignatura de la especialidad de Educación Laboral. Pedagogía '2012 a nivel provincial. Holguín.

Mendoza, L.L. (2013). Factores que inciden en la formación motivacional, 2013.--52h-- Documento base del Centro de estudio en Investigaciones Educativas de la provincia de Holguín.

Mendoza, L.L. (2014). La motivación: un reto para el profesor de Física. 1995.-- 63h.-- (en soporte magnético). Holguín.

Mendoza, L.L. (2015). Motivación: un reto para el profesor de Física. En apuntes y reflexiones para el trabajo del maestro.

Mendoza, L.L., Leyva, A. (1997). La motivación: un reto para la comunicación. En II Encuentro Internacional de Comunicación y Cultura. Universidad de Holguín. Abril 1997.

Published

2016-05-19

How to Cite

Mendoza Tauler, . L. L. ., & Leyva Figueredo, A. (2016). EXPERIENCE LEARNING HOW TO STIMULATE THE SCHOOL. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 7(6), 25–38. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/554

Conference Proceedings Volume

Section

Edición Especial

Similar Articles

1 2 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.