CURRENT CHALLENGES TO TRANSFORM THE DESIGN OF THE PRE-SERVICE TRAINING IN LAW'S MAJORING: A PRIORITY TO GET AN INTEGRAL GRADUATE

Authors

  • Tania Caridad Kindelán Rubio Universidad de Las Tunas

Keywords:

Labor practice; Law career; quality

Abstract

The objective of this research is to improve the relationship between the theory and the practice during the studies of the academic Law’s majoring. It contributes to the scientific education which is applied by the Cuban Pedagogy according to the principle that relates the professional’s design and its requirements. The on-the-job-training period, when is efficiently organized in each academic year, contributes to increase the theoretical knowledge acquired in the classroom. It is one of the reasons for which it should be one of the main strategies, not only for the university but also for the juridical institutions that will employ this qualified labour force. It is evident the necessity of improving the on-the-job-training period when comparing the knowledge acquired and the results obtained during the first months of their adjustment to the working conditions. The graduates that were workers of the institutions that belonged to the juridical sector during their majoring showed the best development when comparing to the graduates of the pre-service course and some other ways of study that start to develop in their professional lives.

Author Biography

Tania Caridad Kindelán Rubio, Universidad de Las Tunas

Profesora Auxiliar de la carrera de Derecho. Universidad de Las Tunas, Cuba.

References

Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27. Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27. Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27. Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27. Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27. Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27. Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27. Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27. Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27. Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27. Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27. Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27. Almendros, H. (1961), José Martí. Ideario Pedagógico, Pueblo y Educación, p.27.

Ál varez varez varez de Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y e Zayas, C. (1999), La Escuela en la vida. Tercera Edición, Pueblo y Educación, La Habana. Educación, La Habana.Educación, La Habana. Educación, La Habana.Educación, La Habana.Educación, La Habana.Educación, La Habana.Educación, La Habana.Educación, La Habana. Educación, La Habana.Educación, La Habana.Educación, La Habana.Educación, La Habana. Educación, La Habana.Educación, La Habana.Educación, La Habana.

Calixto Fuentes, C. y Álvarez Valiente, I. (2005), El proceso de investigación científica desde el modelo holístico configuracional. Disponible en: http://www.santiago.cu/cienciapc/n/numeros/2003/2/index.htm, [consultado 27/10/2014]. Revista Pedagogía Universitaria, Vol. X No. 4, p. 35.

Cánovas Fabelo, L. Pedagogía (2002), Cuba, Amanecer del Tercer Milenio, Científico Técnica , pp 49-58, La Habana.

Castellanos Simons, D. y otros. (2005). Aprender y Enseñar en la Escuela. Cuba

Castro Ruz, F: “Discurso en el encuentro con dirigentes de la UCI en el Consejo de Estado”, 19 de agosto del 2002.

Constitución de la República de Cuba, Gaceta Oficial de la República de Cuba, edición Extraordinaria número 3 de 31 de enero de 2003

Díaz-Canel M, Intervención en el VII Congreso Internacional Universidad 2010, Granma, 9 de febrero de 2010, La Habana, p.2.

Herrera Fuentes, J. Lazo Machado, J. y Addine Fernández, F. (2005). Una propuesta metodológica del proceso docente–educativo para la práctica investigativo-laboral en las unidades docentes. Disponible en: http://www.santiago.cu/cienciapc/n/numeros/2003/2/index.htm, [consultado 27/10/2014], Revista Pedagogía Universitaria, Vol. X No. 4

Horruitiner Silva, P. (2008) La Universidad Cubana: el modelo de formación, Editorial Félix Varela, La Habana, Cuba.

Lineamientos de la Política Económica y Social del Partido y la Revolución, aprobados en el VI Congreso del Partido Comunista de Cuba, La Habana, Cuba, 18 de abril de 2011.

Ramírez Rodríguez, M.P. José Martí y su labor como pedagogo (en línea). Disponible en: http://www.josemarti.cu/wp-content/uploads/2014/06/marti_pedagogo.pdf [Consultado el 24 de agosto de 2015]

Resolución No 210/07, del Ministerio de Educación Superior, del día 31 de julio del 2007. “Año 49 de la Revolución”

Rodríguez Herrera, C. (2008). Algunas consideraciones de Ernesto Che Guevara acerca de la vinculación del estudio con el trabajo. Universitarias Santiago (116). Disponible en http://ojs.uo.edu.cu/index.php/stgo/article/viewFile/14508211/2631/3150-9057-1-PB.pdf [Consultado el 24 de agosto de 2015]

Romillo Tarke, A. y Oropesa Méndez, D. Nuevo modelo de universidad-empresa. El sistema UCI. Revista Congreso Universidad. Vol. II, No. 3, 2013, ISSN: 2306-918X. Editorial Universitaria Félix Varela, (p.10).

S.P, Baranov, Rodríguez Mendoza, A y López Núñez I, (1976). Introducción a la Pedagogía, Pueblo y Educación, Ciudad de La Habana, p.20

Suchodolski, B. (1965). Teoría Marxista de la Educación, Pueblo y Educación, Ciudad de La Habana, (p XXII).

Published

2016-08-31

How to Cite

Kindelán Rubio, T. C. (2016). CURRENT CHALLENGES TO TRANSFORM THE DESIGN OF THE PRE-SERVICE TRAINING IN LAW’S MAJORING: A PRIORITY TO GET AN INTEGRAL GRADUATE. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 7(5), 45–54. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/535

Conference Proceedings Volume

Section

Edición Especial

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.