UNIVERSITY AND AXIOLOGICAL CULTURAL EDUCATION

Authors

  • Ringo John López Bustamante Universidad Técnica de Cotopaxi, Extensión La Maná
  • Dolores Magaly Cedeño Troya Universidad Regional Autónoma de los Andes, Quevedo
  • Kimberly Magaly López Cedeño Universidad de Guayaquil, Ecuador.

Keywords:

culture; axiological cultural training; university.

Abstract

Axiological cultural training at the university reveals the relationship between the methods and forms that develop in each process. This paper aims to describe the theoretical positions on the axiological cultural training at the university. The university constitutes a system of conscious processes, which implies that their relations have a dialectical and holistic nature and should be studied from a holistic approach, which allows revealing the dialectical relations that occur in these processes.

Author Biographies

Ringo John López Bustamante , Universidad Técnica de Cotopaxi, Extensión La Maná

Coordinador Académico y Administrativo. Universidad Técnica de Cotopaxi, Extensión La Maná, Ecuador.

Dolores Magaly Cedeño Troya, Universidad Regional Autónoma de los Andes, Quevedo

Coordinadora de la Carrera de Ingeniería de Administración de Empresas y Negocios. Universidad Regional Autónoma de los Andes, Quevedo, Ecuador.

Kimberly Magaly López Cedeño, Universidad de Guayaquil, Ecuador.

Estudiante de Ingeniería Química. Universidad de Guayaquil, Ecuador.

References

Bujardón A. (2008). Reflexiones epistemológicas acerca de la formación en valores humanos. Rev Hum Med; 8(2-3).

García Y, González EA, Segura LO. (2012). Bases éticas para desarrollar el deber ser. Rev Hum Méd; 1(1):58-74.

Horruitiner P. (2006). La Universidad Cubana: El modelo de formación. La Habana: Editorial Félix Valera.

Martínez, M. (1998). “Consideraciones teórica de la educación en valores” en Las transformaciones educativas en Iberoamérica. Tres desafíos: democracia, desarrollo e integración, Buenos Aires, De Traquel s.a., 165p.

Mugarra CG, Pérez H, Bujardón A. (2011). Consideraciones sobre la educación en valores a través de los medios de enseñanza-aprendizaje. Rev Hum Med; 11(3): 538-58.

Socarrás S. (2011). Manual del profesor guía para el perfeccionamiento del trabajo educativo. Rev Hum Méd; 11(2):343-59.

Tejeda del Prado, Lecsy. (1999)."Identidad y crecimiento humano" Ed. Gente Nueva, La Habana.

Published

2015-12-22

How to Cite

López Bustamante , . R. J. ., Cedeño Troya, D. M., & López Cedeño, K. M. (2015). UNIVERSITY AND AXIOLOGICAL CULTURAL EDUCATION. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 6(4), 181–188. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/414

Conference Proceedings Volume

Section

Reflexiones

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)