STRATEGY TO TEACH A LEARNING DIAGNOSE TO STUDENTS FROM THE MATHEMATICS-PHYSICS PEDAGOGICAL CAREER
Keywords:
Didactic strategy; learning diagnose; teaching-learning process.Abstract
There are enough reasons that sustain the need Mathematic professors from Senior and Junior High school have, to do an adequate process of a learning diagnose, as a way to guide the teaching-learning process efficiently. However, it has been proved that in the Mathematic-Physic students` initial formation process, there isn´t any didactic strategy to activate the teaching-learning process of that subject. The present article offers a didactic strategy to prepare the Mathematic-Physics students from “Blas Roca Calderío” Teacher´s College. The strategy has been implemented in the subject “Didáctica de la Matemática I” for second year students in the course 2014-2015.
References
Bernabeu, M. y Quintana, A. (2004). Dirección del proceso del aprendizaje de las asignaturas priorizadas. En: Ministerio de Educación. V Seminario Nacional para Educadores. (pp. 4-6). La Habana: Pueblo y Educación.
Jungk, W. (1979). Conferencias de Metodología de la Enseñanza de la Matemática 2. Primera parte. La Habana: Pueblo y Educación.
López, R. (2002). De la “Pedagogía de los defectos a la Pedagogía de las potencialidades. Nuevos conceptos en la Educación Especial”. En: Caballero Delgado, E. (Compiladora). Diagnóstico y diversidad. Selección de Lecturas. (pp. 1-29). La Habana: Pueblo y Educación.
Ministerio de Educación. (2005). Maestría en Ciencias de la Educación. Módulo I. Primera parte. La Habana: Pueblo y Educación.
Rivero, M. (2005). Educación en la diversidad para una enseñanza desarrolladora. Pedagogía 2005. Curso 31. La Habana: Pueblo y Educación.
Rizo, N. (2007). Estrategia didáctica de educación en Ciencia, Tecnología y Sociedad en la carrera de Ingeniería Informática. Tesis doctoral. La Habana: Universitaria.
Valdés, H. (2004). Evaluación de la calidad de la educación. En: Ministerio de Educación. V Seminario Nacional para Educadores. (pp. 3-4). La Habana: Pueblo y Educación.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Carlos Hernández Peña, María Ofelia Palomino Barreiro
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.