STRATEGY TO TEACH A LEARNING DIAGNOSE TO STUDENTS FROM THE MATHEMATICS-PHYSICS PEDAGOGICAL CAREER

Authors

  • Carlos Hernández Peña Universidad de Ciencias Pedagógicas de Granma, Manzanillo
  • María Ofelia Palomino Barreiro Universidad de Ciencias Pedagógicas de Granma Blas Roca Calderío. Manzanillo

Keywords:

Didactic strategy; learning diagnose; teaching-learning process.

Abstract

There are enough reasons that sustain the need Mathematic professors from Senior and Junior High school have, to do an adequate process of a learning diagnose, as a way to guide the teaching-learning process efficiently. However, it has been proved that in the Mathematic-Physic students` initial formation process, there isn´t any didactic strategy to activate the teaching-learning process of that subject. The present article offers a didactic strategy to prepare the Mathematic-Physics students from “Blas Roca Calderío” Teacher´s College. The strategy has been implemented in the subject “Didáctica de la Matemática I” for second year students in the course 2014-2015.

Author Biographies

Carlos Hernández Peña, Universidad de Ciencias Pedagógicas de Granma, Manzanillo

Máster en Ciencias de la Educación. Docente del Departamento de Matemática-Física de la Universidad de Ciencias Pedagógicas de Granma Blas Roca Calderío. Manzanillo. Cuba.

María Ofelia Palomino Barreiro, Universidad de Ciencias Pedagógicas de Granma Blas Roca Calderío. Manzanillo

Máster en Ciencias de la Educación. Docente del Departamento de Matemática-Física de la Universidad de Ciencias Pedagógicas de Granma Blas Roca Calderío. Manzanillo. Cuba.

References

Bernabeu, M. y Quintana, A. (2004). Dirección del proceso del aprendizaje de las asignaturas priorizadas. En: Ministerio de Educación. V Seminario Nacional para Educadores. (pp. 4-6). La Habana: Pueblo y Educación.

Jungk, W. (1979). Conferencias de Metodología de la Enseñanza de la Matemática 2. Primera parte. La Habana: Pueblo y Educación.

López, R. (2002). De la “Pedagogía de los defectos a la Pedagogía de las potencialidades. Nuevos conceptos en la Educación Especial”. En: Caballero Delgado, E. (Compiladora). Diagnóstico y diversidad. Selección de Lecturas. (pp. 1-29). La Habana: Pueblo y Educación.

Ministerio de Educación. (2005). Maestría en Ciencias de la Educación. Módulo I. Primera parte. La Habana: Pueblo y Educación.

Rivero, M. (2005). Educación en la diversidad para una enseñanza desarrolladora. Pedagogía 2005. Curso 31. La Habana: Pueblo y Educación.

Rizo, N. (2007). Estrategia didáctica de educación en Ciencia, Tecnología y Sociedad en la carrera de Ingeniería Informática. Tesis doctoral. La Habana: Universitaria.

Valdés, H. (2004). Evaluación de la calidad de la educación. En: Ministerio de Educación. V Seminario Nacional para Educadores. (pp. 3-4). La Habana: Pueblo y Educación.

Published

2015-10-08

How to Cite

Hernández Peña, . C. ., & Palomino Barreiro, M. O. (2015). STRATEGY TO TEACH A LEARNING DIAGNOSE TO STUDENTS FROM THE MATHEMATICS-PHYSICS PEDAGOGICAL CAREER. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 6(3), 139–152. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/386

Conference Proceedings Volume

Section

Investigaciones

Similar Articles

1 2 3 4 5 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.