AN INVESTIGATIVE EXPERIENCE IN THE FORMATION OF TEACHERS. THE VIDEO-MOVIE IN UNIVERSITY CLASSROOMS
Keywords:
experience, investigation, teachers’ formation, universityAbstract
As formers of teacher, a set of questions impel us to teach with the aim to get significant learning, which propitiates to the learners an opening to comprehension, the freedom of thought and consequently towards creativeness. To comprehend is much more than to learn is to think, and to act reflexively. It is to have the opportunity of doing reflexive actions with the aim that the experience manages to be gotten could be transferred to whom will be their students to be. Education and communication will coexist in a unity. The objective of this work is to communicate an investigative experience in the formation of teachers; carried out by “Play Seminar and Infant Education”, corresponding to the second year of the bachelors in education, through the incorporation of video-movie as a strategy of teaching.
References
Camarero, G. (ed). (2006). “La mirada que habla (cine e ideologías)”. Akal. Madrid.
Chada, M. C. Barale, C.: (2005): “La creatividad en la producción escrita de niños pequeños”. Revista Alternativas. Serie espacio pedagógico. Año IX. N°38 LAE. U.N.S.L.
Dadamia, O. M.: (2001): “Educación y Creatividad”. Bs. As. Edit. Magisterio del Río de la Plata.
Escudero, Zulma (1997) “El jugar del niño en el universo escolar”. Revista Alternativas. Serie espacio pedagógico. Año II. N° 8 LAE. U.N.S.L.
Larrosa, J.( 1998) “La experiencia de la lectura. Estudios sobre Literatura y formación. Buenos Aires. Edit. Biblos.
Ofele, M. R.(2004) Miradas Lúdicas. Buenos Aires. Edit. Dunken.
Sorín, M. (1992) Creatividad. ¿Cómo, por qué. Para quién. Barcelona. Edit. Labor.
Terr, L (2000) El juego: por qué los adultos necesitan jugar. Buenos Aires. Edit. Piados.
Imbert, G. (2006) “Cine, representación de la violencia e imaginarios sociales”. En “La mirada que habla (cine e ideologías).” Akal. Madrid. Pag. 92.
Larrosa, J. (1998) “La experiencia de la lectura. Estudios sobre literatura y formación” Buenos Aires. Edit. Biblos.
Mac Luhan, (2006). www.uhu.es/cine.educacion/cineyeducacion/cineeducacion.htm Importancia del cine en educación. “El cine en las aulas”
Terr, L. (2000) Terr,L. 2000 “El juego: por qué los adultos necesitan jugar”. Paidos. Pág. 15.
Terr, L. Ob cit. Pag. 23.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Carmen Barale, Zulma Escudero
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.