Interdisciplinarity and its link with the components of the initial training process from the Electrotechnics discipline

Authors

  • Lien Barly Rodríguez Universidad de Las Tunas
  • Yuranny Leyva Pérez IPES Conrado Benítez García
  • Luis Téllez Lazo Centro de Estudios Pedagógicos de la Universidad Las Tunas Cuba

Keywords:

interdisciplinarity, academic, labor, research, extensionist

Abstract

In this work, from the revision of the document of the methodological work of the Labor Education department of the Las Tunas University, insufficiencies of a conceptual-methodological nature were determined to achieve the integration of the academic, the labor, the investigative and the extension, with emphasis in the context of community projects. In addition, a methodological proposal is offered from the interdisciplinary work from the Electrotechnics discipline, taking as support the theory proposed by Fiallo (2001) and the analysis of the documents of the discipline and the Bachelor of Education, Labor Education career. The methods used were: study of documents; to review the guiding documents of the initial training process and the specialized literature and the modeling for the elaboration of the methodological proposal.

Author Biographies

Yuranny Leyva Pérez, IPES Conrado Benítez García

Licenciado en Educación, especialidades Eléctrica. Máster en Ciencias de la Educación. Instructor.

Luis Téllez Lazo, Centro de Estudios Pedagógicos de la Universidad Las Tunas Cuba

Licenciado en Educación, especialidad Eléctrica. Doctor en Ciencias Pedagógicas, Profesor Titular

 

References

Fiallo, J. (2001). La interdisciplinaridad en la escuela cubana: Un reto para la calidad de la Educación. Ciudad de La Habana.

Mañalich, R. (2007). Interdisciplinaridad y didáctica de las humanidades. Ciudad de La Habana.

Mes. Plan de Estudio E. Carrera Licenciatura en Educación. Educación Laboral. La Habana, 2016.

Osorio, S. (2021). Programa Analítico de la asignatura: Electrotecnia I. Las Tunas.

Pérez, C. J. (2018). Programa Analítico de la asignatura: Proceso Constructivo III. Las Tunas.

Pérez, A. (2018). Programa Analítico de la asignatura: Proceso Didáctica de la Educación Laboral. Las Tunas.

Zalazar, D. (2001). La interdisciplinaridad como estrategia didáctica para la investigación científica. Tesis presentada en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas.

Published

2023-04-27

How to Cite

Barly Rodríguez, L., Leyva Pérez, Y. ., & Téllez Lazo, L. . (2023). Interdisciplinarity and its link with the components of the initial training process from the Electrotechnics discipline. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 14(2), 67–81. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/1530

Conference Proceedings Volume

Section

Artículos

ARK

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>