METHODOLOGICAL ALTERNATIVE FOR MAKING PERFECT THE ORAL EXPRESSION IN THE ENGLISH LANGUAGE

Authors

  • Gonzalo Rafael Almanza Casola Universidad de Ciego de Ávila
  • Arely Beatriz Ascuy Morales Universidad de Ciego de Ávila

Keywords:

alternative, methodological, oral expression, English language

Abstract

Beginning from the analysis of the difference that the teaching-learning process of the English language has in our context, this work presents an alternative for making perfect the oral expression in the students of Accountability and Finance in Ciego de Ávila University, it is supported by humanist conception of learning. That is why, it is developed an educative process centred on the student. This presupposes to trust on the potentialities of individual development of the student as an active subject in the process, while the teacher plays the role of a facilitator or a guide in the process, for this we assume some suggestopedia background combined with participatory methods and techniques.

References

Almanza Casola, G. El Perfeccionamiento de las Habilidades en la Expresión Oral y Escrita de los estudiantes de Contabilidad y Finanzas por medio del Método sugestopédico. Disertación Científica para el cambio de categoría docente. UNICA, 1999 Álvarez de Zayas, C. La Escuela en la vida. Ed. Félix Varela. La Habana 1992.

Álvarez de Zayas, R. El curriculum profesional integral. Hacia la calidad en la formación del docente. Material de consulta de la maestría didáctica de la historia. ISP Manuel Ascunce Domenech. 1999. Antich de León, R. Metodología de la enseñanza de lenguas extranjeras./ Rosa Antich de León. . .[et. all].- Ciudad de la Habana.- Ed. Pueblo y Educación. 1986, 460 p. Bermúdez Sarguera, R y Rodríguez Rebustillo, M. Teoría y metodología del aprendizaje. Ed. Pueblo y Educación. Ciudad de la Habana.,1996. 106 p. Blanco Pérez, A. Guía para la realización de seminario de tesis I./ Antonio Blanco Pérez. Ciudad de la Habana. Instituto Superior Pedagógico Enrique J. Varona. Facultad de Ciencia de la Educación, junio 1999. Castellanos Simons, B. Perspectivas Contemporáneas en torno al aprendizaje. ISP Enrique J. Varona. Material de Consulta para la Maestría en Educación. Abril 1999. __________________. La visión humanista acerca de la educación y el aprendizaje. ISP Enrique J. Varona. Material de Consulta de la Maestría de la Educación, 1999. ___________________. Curso intensivo de investigación científica./ Beatriz Castellanos Simons. Universidad Mayor, Real y Pontificia. San Francisco Xavier de Chuquisaca. ___________________. Taller de problemas actuales de la investigación educativa. Materiales de apoyo y apuntes para la construcción de un ECRO acerca de la investigación educativa. / Beatriz Castellanos Simons. Instituto Superior Pedagógico Enrique J. Varona. Centro de Estudio Educacionales. Diciembre del 1999 a marzo del 2000. __________________. Comprensión del proceso investigativo desde un enfoque dialéctico. / Beatriz Castellanos Simons. Instituto Suprior Pedagógico Enrique J. Varona. Centro de Estudio Educacionales, 1999. Castellanos Simons, D. Y Grueiro Cruz, I. ¿Puede ser el maestro un facilitador? Una reflexión sobre la inteligencia y su desarrollo. Curso prereunión Pedagogía ’96. Ciudad de la Habana, 1996. González Castro, V. Profesión: Comunicador. / Vicente González Castro. – La Habana. – Ed. Pablo de la Torriente. 1998, 272 p. Heidenhain, G. A Dream Come True. Teacher’s Book. / Gail Heidenhain. Ed. Hueber. Alemania, 1998. Lafarga, J. La educación centrada en el estudiante. En Desarrollo Potencial Humano. Aportaciones de una psicologíoa humanista. Ed. Trillas, México, 1981. Lozanov. G. Suggestology and Suggestopedy. Theory and Practice. UNESCO,1978 Mitjans Martínez, A. Creatividad, personalidad y educación. Ed. Pueblo y Educación. Ciudad de la Habana, 1995. 154p.

Parra Vigo, I. La profesionalización Pedagógica del Maestro en formación en un proceso de enseñanza aprendizaje desarrollador. ISP Enrique J. Varona. Ponencia. Ciudad de La Habana, 2000.

Published

2010-04-25

How to Cite

Almanza Casola, G. R., & Ascuy Morales, A. B. (2010). METHODOLOGICAL ALTERNATIVE FOR MAKING PERFECT THE ORAL EXPRESSION IN THE ENGLISH LANGUAGE. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 1(2), 53–68. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/15