NOTES TO RETHINK THE TEACHING PRACTICE FROM THE OTHERNESS
Keywords:
Teaching Practice, Experience, SensibilityAbstract
Today, society and the cultural climate of this imposed new requirements regarding the construction of knowledge and ethical principles for coexistence. This requires, among other things, the transformation of the school-teacher triad-subject in training, hence, it is necessary that educational institutions and major players loosen up and expand innovative learning schemes aimed towards new reflexivities. This study adopts the life story of Prof. Otilio Carvajal, professor of Education Comprehensive Basic School Barranquin in Barranquín community, Cumana, Sucre State, after his ingenious and innovative educational practice opening new learning techniques educational horizons which host the novelty, the unexpected, magic, charm, uncertainty and the event as vehicles that transport the teaching and learning to unpublished viable in contrast to the discovery and incorporation of the experiences that lie in knowledge and in the cultivation of knowledge that make each story a class and learning from each experience.
Downloads
References
Freire, P. (2003). Pedagogía del Oprimido. Buenos Aires: Siglo XXI.
Téllez, M. (1998). Desde la alteridad, notas para pensar la educación de otro modo.
Educación: la otredad que somos. RELEA /5/, Revista Latinoamericana de Estudios
Avanzados.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Ana Elisa del Carmen Perez Finol

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.