THE SUBJECT-OBJECT RELATIONSHIP IN THE DEVELOPMENT OF ORAL EXPRESSION IN ENGLISH IN STUDENTS OF NON-FILOLOGICAL MAJORS

Authors

  • Lixan Escalona Sánchez Centro de Idiomas. Universidad de Las Tunas.
  • Danis Figueredo Espinosa Departamento de Geografía. Universidad de Las Tunas.
  • Tania Idelisa Pomares Castañón Universidad de Las Tunas.

Keywords:

Subject; object; oral expression; formation; development

Abstract

The development reached by societies requires educational transformations that guarantee their influence towards the achievement of quality of life, with the purpose of promoting the integral development of the students' personality. In this context, it is important to highlight the constant evolution of the subject-object relationship where man interacts with the world around him, explores it to know it, transforms it and at the same time transforms his psyche and reaches higher levels of intellectual development. This research explains the importance of the subject-object relationship, in such a way that it allows us to base its relevance on the process of formation and development of oral expression in English, in students of non-philological careers, in order to satisfy their communicative needs in this language, on the basis of the current scientific and technological development of Cuban society. The subject-object relationship and its role in the development of science is a unique theme in the process of formation and development of oral expression in English in students of non-philological majors.

Author Biographies

Lixan Escalona Sánchez, Centro de Idiomas. Universidad de Las Tunas.

Licenciado en Educación, especialidad Lenguas Extranjeras (Inglés). Profesor Asistente.

Danis Figueredo Espinosa, Departamento de Geografía. Universidad de Las Tunas.

Licenciado en Educación, Profesor General Integral de Secundaria Básica. Profesor Asistente. 

Tania Idelisa Pomares Castañón, Universidad de Las Tunas.

Máster en Ciencias de la Educación. Profesor Asistente. Dirección Docente-Metodológica.

References

Bunge, M. (1985). Paradigmas y revoluciones en ciencia y técnica. Selección de lecturas de Problemas de Teoría y Metodología del Conocimiento. U. H. La Habana, Cuba.

Velasco Salazar, C. (1993). Técnicas de estudio, metodología de la investigación. Santa Cruz, Bolivia, Editorial El País.

Núñez Jover, J. (1994). Ciencia, Tecnología y Sociedad. En Problemas Sociales de la Ciencia. La Habana: Editorial Félix Varela.

Álvarez de Zayas, C. (1999). Fundamentos de la Didáctica de la Educación Superior. Centro de Estudios “Manuel F. Gran”. Santiago de Cuba.

Groothoff, H. H. (1967). Neues Pádagogisches Lexikon. Stuttgart/Berlín: Kreuz Verlag.

Kolb, D. A. (1984) Experiential learning: experience as the source of learning and development. Prentice Hall. Englewood Cliffs, NJ.

Ur, P. (1997). A Course in Language Teaching: Practice and Theory. Cambridge Teacher Training and Development. Cambridge University Press. U. K.

Collada Peña, I. C., Medina Betancourt, A. R., & Pupo Betancourt, J. M. (2012). Formación de los hábitos lingüísticos y desarrollo de las habilidades comunicativas en el aprendizaje de lenguas extranjeras. LUZ, 11(4), pp. 14-25. Recuperado a partir de https://luz.uho.edu.cu/index.php/luz/article/view/577

Leontiev, A. N. (1975). Actividad. Comunicación. Personalidad. Editorial Pueblo y Educación. La Habana. Cuba.

Medina, A. (2004). Modelo de Competencia Metodológica del Profesor de Inglés para el perfeccionamiento de la Dirección del Proceso de Enseñanza-Aprendizaje en el Nivel Medio. Tesis doctoral en Ciencias Pedagógicas. UCP Holguín.

Rosental, M. & P. Ludin. (1981). Diccionario Filosófico. La Habana: Editora Política.

Published

2020-12-30

How to Cite

Escalona Sánchez, L. ., Figueredo Espinosa, D. ., & Pomares Castañón, T. I. . (2020). THE SUBJECT-OBJECT RELATIONSHIP IN THE DEVELOPMENT OF ORAL EXPRESSION IN ENGLISH IN STUDENTS OF NON-FILOLOGICAL MAJORS . Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 11(6), 154–163. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/1110

Conference Proceedings Volume

Section

Edición Especial

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.