THE SUBJECT-OBJECT RELATIONSHIP IN THE DEVELOPMENT OF ORAL EXPRESSION IN ENGLISH IN STUDENTS OF NON-FILOLOGICAL MAJORS
Keywords:
Subject; object; oral expression; formation; developmentAbstract
The development reached by societies requires educational transformations that guarantee their influence towards the achievement of quality of life, with the purpose of promoting the integral development of the students' personality. In this context, it is important to highlight the constant evolution of the subject-object relationship where man interacts with the world around him, explores it to know it, transforms it and at the same time transforms his psyche and reaches higher levels of intellectual development. This research explains the importance of the subject-object relationship, in such a way that it allows us to base its relevance on the process of formation and development of oral expression in English, in students of non-philological careers, in order to satisfy their communicative needs in this language, on the basis of the current scientific and technological development of Cuban society. The subject-object relationship and its role in the development of science is a unique theme in the process of formation and development of oral expression in English in students of non-philological majors.
References
Bunge, M. (1985). Paradigmas y revoluciones en ciencia y técnica. Selección de lecturas de Problemas de Teoría y Metodología del Conocimiento. U. H. La Habana, Cuba.
Velasco Salazar, C. (1993). Técnicas de estudio, metodología de la investigación. Santa Cruz, Bolivia, Editorial El País.
Núñez Jover, J. (1994). Ciencia, Tecnología y Sociedad. En Problemas Sociales de la Ciencia. La Habana: Editorial Félix Varela.
Álvarez de Zayas, C. (1999). Fundamentos de la Didáctica de la Educación Superior. Centro de Estudios “Manuel F. Gran”. Santiago de Cuba.
Groothoff, H. H. (1967). Neues Pádagogisches Lexikon. Stuttgart/Berlín: Kreuz Verlag.
Kolb, D. A. (1984) Experiential learning: experience as the source of learning and development. Prentice Hall. Englewood Cliffs, NJ.
Ur, P. (1997). A Course in Language Teaching: Practice and Theory. Cambridge Teacher Training and Development. Cambridge University Press. U. K.
Collada Peña, I. C., Medina Betancourt, A. R., & Pupo Betancourt, J. M. (2012). Formación de los hábitos lingüísticos y desarrollo de las habilidades comunicativas en el aprendizaje de lenguas extranjeras. LUZ, 11(4), pp. 14-25. Recuperado a partir de https://luz.uho.edu.cu/index.php/luz/article/view/577
Leontiev, A. N. (1975). Actividad. Comunicación. Personalidad. Editorial Pueblo y Educación. La Habana. Cuba.
Medina, A. (2004). Modelo de Competencia Metodológica del Profesor de Inglés para el perfeccionamiento de la Dirección del Proceso de Enseñanza-Aprendizaje en el Nivel Medio. Tesis doctoral en Ciencias Pedagógicas. UCP Holguín.
Rosental, M. & P. Ludin. (1981). Diccionario Filosófico. La Habana: Editora Política.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2021 Lixan Escalona Sánchez, Danis Figueredo Espinosa, Tania Idelisa Pomares Castañón
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.