DIRECTION STRATEGY FOR THE ELECTRICAL ENGINEERING FACULTY

Authors

  • José Reinaldo de León Montoya Universidad de Oriente, Santiago de Cuba
  • Henry Bory Preve Universidad de Oriente, Santiago de Cuba
  • Dunia Rodriguez Heredia Universidad de Oriente, Santiago de Cuba

Keywords:

Direction strategy; Accreditation; Quality; Formation process.

Abstract

In the present work is proposed a strategy for the direction of the Electrical Engineering Faculty (EEF), as consequence to the accreditation and evaluation system requirements of university majors, the general objective is in essence the continuous evaluation of the formation process quality in the university majors that is developed in Cuba.

Author Biographies

José Reinaldo de León Montoya, Universidad de Oriente, Santiago de Cuba

Licenciado en Educación Rama Eléctrica especialidad Energía, Profesor Auxiliar a tiempo completo del Departamento de Control Automático, Facultad de Ingeniería Eléctrica, Universidad de Oriente, Santiago de Cuba, Cuba

Henry Bory Preve, Universidad de Oriente, Santiago de Cuba

Ingeniero en Control Automático, Maestro en Automática, Profesor Auxiliar a tiempo completo del Departamento de Control Automático, Facultad de Ingeniería Eléctrica, Universidad de Oriente, Santiago de Cuba, Cuba.

Dunia Rodriguez Heredia, Universidad de Oriente, Santiago de Cuba

Licenciada en Bioquímica, Maestra en Manejo Integrado de Zonas Costeras, Profesora Auxiliar a tiempo completo del Departamento de Fundamentos Químicos Biológicos, Facultad de Ingeniería Química y Agronomía, Universidad de Oriente, Santiago de Cuba, Cuba.

References

Álvarez, C. (1995). Los Fundamentos Técnicos de la Dirección del Proceso Docente

Educativo en la Educación Superior Cubana. La Habana.

Álvarez, M. (2010). Liderazgo compartido: Buenas prácticas de dirección escolar.

Madrid: Woltes Kluwer.

Antúez, S. (2008). El proyecto educativo de centro. Barcelona: Graó.

Arribas, J. Torrego, J. (2008). Cómo elaborar y desarrollar el Plan de Convivencia.

Fundamentos y recursos para su elaboración.” Alianza Editorial. Madrid, pp. 96-166.

Bueno, E. (1991). Dirección Estratégica de la Empresa, Metodología, Técnicas, Casos.

Madrid: Pirámides SS.

Casanoba, M. (2011). Educación inclusiva: un modelo de futuro. Madrid: Woltes

Kluwer.

Castejón, J. Carda, R. y Viera, M. (1991). La Enseñanza Universitaria, Diseño y

evaluación. España. Universidad de Alicante.

Colección Udual (1995). Administración Universitaria en América Latina, una

perspectiva estratégica. México.

Cortina. M. (1999). Modelo para la Estructura y Estrategia de la Dirección de la

Universidad de Oriente.

Diaz, F. (2010). La LOE pregunta a pregunta. Sevilla.

González, M. (2009). Conocer y transformar la cultura de las organizaciones

Educativas, en Santos Guerra, M.A (Coord) Escuelas para la democracia. Las Rosas:

Woltes Kluwer.

Gordó, G. (2010). Centros educativos: ¿Islas o nodos? Los centros como

organizaciones. Barcelona: Graó.

Quinto, B. (2010). Educar en el 0-3. Prácticas reflexivas en los midi d´infancia.

Barcelona: Graó.

Santamaria, R. Navarro A. (2012). Organización y planificación escolar. Madrid:

Síntesis.

Torrego J. (2016). Convivencia, Resolución de Conflictos y Acción Tutorial. Guía

Docente. Universidad de Alcalá.

http://www1.uah.es/estudios/asignaturas/descarga_fichero.asp?CodAsig=201654&C

odPlan=M117&Anno=2016-17

Published

2019-03-28

How to Cite

de León Montoya, J. R. ., Bory Preve, H., & Rodriguez Heredia, D. (2019). DIRECTION STRATEGY FOR THE ELECTRICAL ENGINEERING FACULTY . Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 10(1), 229–238. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/864

Conference Proceedings Volume

Section

Artículos

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.