Classroom Pedagogical Groups in Junior High School level in Cuba. Procedure for its Guide.

Authors

  • Alexis Ricardo Méndez Pupo Universidad de Holguín
  • Rafael Pupo Osorio Universitario Municipal de Sagua de Tánamo

Keywords:

Direction; educational direction; classroom pedagogical group.

Abstract

In the Cuban Junior High School it is necessary to organize a guiding process near to these times, in which there will be harmonized all guiding and technical processes, supported in the functional methodological organize levels, among them, classroom pedagogical group; the diagnose of the art of this process revealed some incompetence that are present in the following question: How to improve the functional guiding process of the classroom pedagogical groups in the Cuban Junior High School?. For solving this necessity, it is followed this objective: To elaborate a procedure for improving the functional direction of the pedagogical groups of the Junior High Schools in each classroom from a closer integral future. The analysis of these issues was a part of an investigation of bigger reach, of whom essential they synthesize themselves in the present article

Author Biographies

Alexis Ricardo Méndez Pupo, Universidad de Holguín

Doctor en Ciencias Pedagógicas. Profesor Auxiliar del Centro Universitario Municipal de Sagua de Tánamo, adscripto a la Universidad de Holguín. Máster en Ciencias de la Educación. Licenciado en Educación en la especialidad de Biología. Miembro del Comité Académico de la especialidad de postgrado en Dirección de Instituciones Educativas, en la Universidad de Holguín. Miembro del Consejo Técnico Asesor Nacional del Ministerio de Educación, Cuba.

Rafael Pupo Osorio, Universitario Municipal de Sagua de Tánamo

Licenciado en educación. Profesor instructor del centro Universitario Municipal de Sagua de Tánamo, adscripto a la Universidad de Holguín. Metodólogo de organización escolar en la Dirección Municipal de Educación de Sagua de Tánamo, Holguín, Cuba.

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Published

2019-02-17

How to Cite

Méndez Pupo, A. R. ., & Pupo Osorio, R. (2019). Classroom Pedagogical Groups in Junior High School level in Cuba. Procedure for its Guide. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 9(6), 95–112. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/834

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