PUBLIC UNIVERSITIES OF LATIN AMERICA. A VISION FROM THE ENTREPRENEURSHIP
Keywords:
university; entrepreneurship; training.Abstract
In Latin American countries, the current problems in the labor market are a product of the changes and situations that have been producing results, which have been accumulated in turn provoking the current crisis. In the last three decades there have been demographic changes, political ups and downs, technological transformations, financial crises that have led to personal and corporate bankruptcies, changes in insertion into the world economy, among others. This paper aims to explain some elements about the role of entrepreneurship in Latin American universities. It is concluded that universities seek young people to create new ways to undertake and innovate to change the current reality, because universities have the potential to create technological parks that are physical spaces that allow to interact to the most innovative companies and also has a Social responsibility in the training of their students, so they must incorporate in addition to the knowledge related to their professional disciplines the social and ethical values so that their professional practice is a contribution for the development of their community.
References
González, M.J. (1992). “La Universidad y su temática en el mercado”. Actas del Tercer Congreso de Economía Regional de Castilla y León, Valladolid.
Kuhn, T. (1977). Emprendimientos en los jóvenes Universitarios, Cuarta Edición. México D.F.
Lakatos, I. y Musgrave, A. (eds.) (1975). Investigación de Mercados. Grijalbo, Barcelona.
García, C.; Martínez, A. y Fernández, R. (2010). Manual de Investigación de emprendimientos Comerciales en Latinoamérica, Revista Europea de Dirección y Comercio, vol. 19, nº 2, pp. 31-48.
Rodríguez, A. (2010). Investigación de Mercados y Estrategias de Marketinen las Universidades Públicas, Revista Europea de Dirección y Comercio, vol. 19, nº 2, pp. 9-13.
Casaburi, G. y Angelelli,P. (2001). Investigación de Mercados y Estrategias de Emprendimeitnos Universitarios. Ed. Eudeba – PNUD. Pág. 89-95.
Rockefeller, D. (2005). El Emprendimiento una perspectiva del futuro de la humanidad. Lima. 1° Edición. Edición Hill-Graw.pp45-67
Cornejo, A. (2011). Voluntariado y Emprendimiento, Mano a Mano. Washington. 1° Edición. Wass Editorial.pp.67-89
James, A. (2009). Gestión efectiva de los emprendimientos sociales y su visión en los centros educativos. Chile. 2° Edición. G + J Editorial.pp.78-90
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Pedro Geovanni Espinoza Roca, Alba C Marisol Córdova Vaca, Nelson Luis Saltos Chévez, Eduardo Fabricio Cabrera Toscano, Mario Rubén Guerrero Tipantuña
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.