THE EDUCATIONAL POTENTIALITIES OF THE CHEMICAL CONTENT AND ITS TREATMENT IN THE TEACHING LEARNING OF THIS SCIENCE
Keywords:
education for life; chemical contentAbstract
This education is supported in science taking into account the educative potentialities of the content in issues related to human life, environment, as well as the ways of performance which demands a high sense of individual and social responsibility. This educative perspective favours the pre-service teachers´ integral formation and their training for the management of the teaching – learning process.
In this paper the author proposes a methodology that systematizes the relation between the logical, methodological and axiological dimensions of the chemistry content, which has demonstrated its feasibility in the pedagogical practice and the pertinence of the didactic conception that supports this methodology.
References
Carrascosa J., D. Gil-Pérez, y A. Vilches. “Educación química para un futuro sostenible”. En Educación Química. Vol 18. No 4. Octubre 2002. p. 311-322.
DE ARMAS, N. y col. Caracterización y diseño de los resultados científicos como aportes de la investigación educativa. Curso 85. Evento Internacional Pedagogía 2003. La Habana, 2003.
DELORS, J. La educación encierra un tesoro. Informe presentado a la UNESCO. [S.l.: s.n.] ,1994
MONTOYA RIVERA, J. La contextualización de la cultura en los currículos de las carreras pedagógicas. Tesis en Opción del Grado de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Santiago de Cuba: Instituto Superior Pedagógico “Frank País García”, 2005.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Mery Michell Caridad Fuentes, María Myrna Castillo Rodríguez
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.