DIMENSIONS OF THE ABILITY TO SPEAK IN ENGLISH FOR THE MEDICAL PROFESSIONAL
Keywords:
ability to speak in English; career of Medicine; didactic strategy; oral communication; psychophysical performance proceduresAbstract
The present investigation left of the social necessity of favoring the development of the ability to speak in English from the teaching-learning process in the students of the career of Medicine. The antecedents and foundations are presented that sustain the investigation and that they embrace the pedagogic categories, sociolinguistic, didactic, psychological and dramaturgical, as a result of the systematizing of the knowledge referred to the development of the ability to speak in English. The didactic strategy grants to the student the main character in the activities of oral communication that are carried out in English's class and in other contexts, it also integrates in its actions the dimensions sociolinguistic, expressive non-verbal and axiological-professional, by means of the collaborative work, the interactive methods and the use of psychophysical performance procedures.
References
Álvarez de Zayas, C. M. (1998). La escuela en la vida. Leyes fundamentales de la Didáctica. Editorial Ciencias Sociales, La Habana. Avendaño, R. ¿Sabes enseñar a clasificar y comparar? La Habana, Editorial Pueblo y Educación. pág. 105 Brito, H. (1989). Capacidades, habilidades y hábitos. Una alternativa teórica, metodológica y práctica. La Habana. Primer Coloquio sobre la Inteligencia. I.S.P. Enrique J. Varona. 1989-1990, p.3 Cuba Vega, Lidia E. (1997). Hacia una estrategia discursiva. En Revista Con Luz Propia.- Vol. 1, Sept.-Dic. La Habana. Cuba.(6/103) David, Flora. El lenguaje de los gestos. Buenos Aires: Emicé Editores, S.A 1975(7/66) Finnochiaro, M. & Brumfit, CH. (1989): The Functional Notional Approach from Theory to Practice. Editorial Revolucionaria. La Habana. Fuentes, H., Álvarez, I. (1998): Dinámica del proceso docente educativo de la Educación Superior. CeeS Universidad de Oriente, Santiago de Cuba. Fuentes, H. (2009): Pedagogía y didáctica de la Educación Superior en la concepción de la universidad humana cultural una propuesta desde la Universidad Estatal de Bolívar. Guranda, Provincia de Bolívar. En formato digital. Lee Mckay, S. (1996). Sociolinguistics and Language Teaching. Cambridge University Press. (13/146) Lomov, B.F. (1989). El Problema de la Comunicación en Psicología. La Habana: Editorial de Ciencias Sociales; 1989.p.5. Instituto Superior de Ciencias Médicas de La Habana (ISCM-H) López, M. (1990). Cómo enseñar a determinar lo esencial, La Habana, Editorial Pueblo y Educación, pag.2 Mestre, U. y otros (2008). Fundamentos didácticos para un aprendizaje participativo. Universidad Libre. Sede Bosque Popular. ISBN: 978-958-98754-4-5. Colombia. Talízina, N. F. (1987). La formación de la actividad cognoscitiva de los escolares. Universidad de la Habana, MES. p.14 Petrovski, A.V. (1980) Psicología evolutiva y pedagógica. Moscú. Editorial Progreso. p.248 Santiesteban E. La habilidad generalizada hablar en inglés como lengua extranjera en estudiantes no-filólogos: su estructura interna. Centro Universitario Vladimir Ilich Lenin. Las Tunas. Cuba.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Elvia Amalia Rondón Palmero, Ulises Mestre Gómez
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.