DIMENSIONS OF THE ABILITY TO SPEAK IN ENGLISH FOR THE MEDICAL PROFESSIONAL

Authors

  • Elvia Amalia Rondón Palmero Universidad de Ciencias Médicas “Zoilo Marinello Vidaurreta” de Las Tunas.
  • Ulises Mestre Gómez Director de la Revista Didasc@lia Centro de Estudios de Didáctica. Universidad de Las Tunas.

Keywords:

ability to speak in English; career of Medicine; didactic strategy; oral communication; psychophysical performance procedures

Abstract

The present investigation left of the social necessity of favoring the development of the ability to speak in English from the teaching-learning process in the students of the career of Medicine. The antecedents and foundations are presented that sustain the investigation and that they embrace the pedagogic categories, sociolinguistic, didactic, psychological and dramaturgical, as a result of the systematizing of the knowledge referred to the development of the ability to speak in English. The didactic strategy grants to the student the main character in the activities of oral communication that are carried out in English's class and in other contexts, it also integrates in its actions the dimensions sociolinguistic, expressive non-verbal and axiological-professional, by means of the collaborative work, the interactive methods and the use of psychophysical performance procedures.

Author Biographies

Elvia Amalia Rondón Palmero, Universidad de Ciencias Médicas “Zoilo Marinello Vidaurreta” de Las Tunas.

Licenciada en Educación, especialidad Lengua Inglesa. Matriculada en el Programa de Maestría en Didáctica de la Educación Superior de la Universidad de Las Tunas. Docente de la Universidad de Ciencias Médicas de Las Tunas. Cuba.

Ulises Mestre Gómez, Director de la Revista Didasc@lia Centro de Estudios de Didáctica. Universidad de Las Tunas.

Doctor en Ciencias Pedagógicas. Profesor Titular de Dinámica del Proceso de Enseñanza-Aprendizaje. Licenciado en Educación, Especialidad Física. Más de veinticinco años como profesor universitario. Especialista en enseñanza de la Física para carreras de ingeniería, Desarrollo de habilidades a través de la resolución de problemas, Didáctica de las ciencias, Diseño curricular, Metodología de la investigación e Informática educativa. Coautor de textos para programas de Maestría en Educación Diseño curricular, Dinámica del proceso de enseñanza-aprendizaje. Ciencia, Tecnología y Educación y Entornos Virtuales de Enseñanza-Aprendizaje. Coordinador del Programa de Maestría en Ciencias de la Educación en convenio entre la Universidad Libre de Colombia y la Universidad de Las Tunas, Cuba. Miembro del Tribunal Permanente de Doctorado con sede en la Universidad de Ciencias Pedagógicas de Santiago de Cuba. Miembro de la Junta de Acreditación Nacional del Ministerio de Educación Superior de la República de Cuba. Responsable del Grupo de Aprendizaje en Ciencias adscrito a la Red Iberoamericana de Cátedras UNESCO en el tema "Educación Científica". Ha publicado artículos y libros en Argentina, Brasil, Colombia, Costa Rica, Cuba, España y Mozambique.

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Published

2013-12-01

How to Cite

Rondón Palmero, . E. A. ., & Mestre Gómez, U. (2013). DIMENSIONS OF THE ABILITY TO SPEAK IN ENGLISH FOR THE MEDICAL PROFESSIONAL. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 4(7), 37–54. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/247

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