THE MODELING AND THE SYSTEMS APPROACH IN THE TEACHING-LEARNING PROCESS OF FIELD HOCKEY (S / C) FROM THE DEVELOPER LEARNING APPROACH.

Authors

  • Héctor Ignacio Caballero Hernández Universidad de Las Tunas

Keywords:

Contexto; Enseñanza aprendizaje; Formas de organización; contenido; Métodos.

Abstract

The article synthesizes some ideas and judgments as a result of the considerations that constituted theoretic proposals of an investigation about the importance that has to utilize the context in the treatment of the contents with an ample conception of this, to be applied in the educational space in the different processes that they conform the educational work at the institutional surroundings and effectiveness, particularly in the process of teaching learning as you refer the postulate. It is pondered like an essential aspect for the utilization of the context, the handling of the various forms of organization of the process, having like premise his symbol of system; what guarantees the integral focus of the pedagogic process, just the same it exposes itself the harmonious and coherent relation that is of existing enter the ways of organization with the rest of the components of the process of teaching learning, as well as the utilization of a method of not much application in the process, the pedagogic experience acquired through experience in life.

Author Biography

Héctor Ignacio Caballero Hernández, Universidad de Las Tunas

Profesor titular. Docente investigador.

References

Addine (2007). Estrategia didáctica para potenciar la cultura científica desde la enseñanza de la química en el preuniversitario cubano (Tesis doctoral). Instituto Superior Pedagógico Enrique José Varona, La Habana.

Addine, F., Recarey, S., Fuxá, M., y Fernández, S. (Eds.). (2007). Didáctica, teoría y práctica (Segunda edición). La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

Arteaga (2016). La Filosofía de la Educación desde la obra martiana. Las Tunas: Editorial Academia Universitaria.

Blanco (2001). Introducción a la Sociología de la Educación. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

Caballero (2013). Modelo educativo de la formación del valor responsabilidad en los estudiantes de la Educación de Adultos (Tesis doctoral). Universidad de Ciencias Pedagógicas Pepito Tey, Las Tunas, Cuba.

Caballero (2018). La integración del componente axiológico en los contenidos Ecosistemas y Biosfera en la asignatura Genética Ecológica II. Clase Metodológica Instructiva en opción a la categoría principal de Profesor Titular. Universidad de las Tunas, Las Tunas, Cuba.

Calzado, D. (Ed.). (2007). Las formas de organización del proceso de enseñanza aprendizaje en la escuela. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

Castellanos, D., Castellanos, B. y Llivina, M. J. (2005). Aprender y enseñar en la escuela (Segunda edición). La Habana: Editorial Pueblo y educación.

Chávez, J. A., Suárez, A., Permuy, L. D. (2005). Acercamiento Necesario a la Pedagogía General. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

Delors, J. (1996). La educación encierra un tesoro. Madrid: Editora Santillana.

Mesa (2017). Metodología para el tratamiento del contenido nomenclatura química en la carrera licenciatura en educación biología-química (Tesis doctoral). Universidad de Las Tunas, Cuba.

Reyes (2002) Apuntes sobre la clase desarrolladora. Impresión ligera. Las Tunas: CDIP ISP Pepito Tey

Silvestre, M. y Zilberstein, J. (2002). Hacia una didáctica desarrolladora. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

Tejeda (2001). Ser y Vivir. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

Published

2020-12-07

How to Cite

Caballero Hernández, H. I. . (2020). THE MODELING AND THE SYSTEMS APPROACH IN THE TEACHING-LEARNING PROCESS OF FIELD HOCKEY (S / C) FROM THE DEVELOPER LEARNING APPROACH. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 11(4), 76–86. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/1058

Conference Proceedings Volume

Section

Artículos

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 6 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)