CONTRIBUTION OF THE HEALTHY LIFE STYLES IN THE INTEGRAL FORMATION OF THE UNIVERSITY STUDENT

Authors

  • Aymeé Alonso Gatell Universidad de Camagüey
  • Aldo Raudel Martínez Moreno Universidad Autónoma de Nuevo León
  • Fernando Banda Muñoz Universidad Autónoma de Nuevo León

Keywords:

development; profession; society.

Abstract

This present work has as goal characterize the healthy life styles and his contribution in the integral formation of the university students with the purpose of rethink educative practices that contribute to archive this goal. The main results match with the theoretical considerations expose, that weigh the integral formation of the university students in the actual context, and it recognize the emergency of justify educative models that allows healthy life styles in this age group. In the study turn out evident the necessity of innovator proposals with an educative orientation that allows the university students grab responsible attitudes to healthy life styles from his profession.

Author Biographies

Aymeé Alonso Gatell, Universidad de Camagüey

Arquitecta. Profesora Titular. Master en Desarrollo Regional. Doctora en Ciencias Pedagógicas. Vice Decana Docente, Vice Decana de Investigaciones y Decana de la Facultad de Construcciones. Universidad de Camagüey. Cuba.

Aldo Raudel Martínez Moreno, Universidad Autónoma de Nuevo León

Doctor en Educación. Profesor de Tiempo Completo en la Facultad de Ingeniería Mecánica y Eléctrica de la Universidad Autónoma de Nuevo León. México.

Fernando Banda Muñoz, Universidad Autónoma de Nuevo León

Egresado del Doctorado en Filosofía con especialidad en Administración. Profesor de Tiempo Completo en el área de Ciencias Básicas de la Facultad de Ingeniería Mecánica y Eléctrica de la Universidad Autónoma de Nuevo León. México.

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Published

2019-06-20

How to Cite

Alonso Gatell, . A. ., Martínez Moreno, A. R., & Banda Muñoz, F. (2019). CONTRIBUTION OF THE HEALTHY LIFE STYLES IN THE INTEGRAL FORMATION OF THE UNIVERSITY STUDENT. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 10(2), 79–88. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/874

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