METHODOLOGY FOR DESIGNING TEACHING DEVELOPING-TASKS OF DEPTH OF THOUGHT WHICH APPRECIATE THE QUALITY OF THE GRADUATE PROFFESIONALS OF AGRONOMY

Authors

  • Yamilka Sosa Oliva Universidad de Ciencias Pedagógicas" Blas Roca Calderío". Granma
  • Diobenys Reyes Ramírez Universidad de Guantánamo.
  • María Felicia Mendoza Véliz Universidad de Ciencias Pedagógicas” Blas Roca Calderío”. Granma.
  • Rayma Roca Abad Universidad de Ciencias Pedagógicas” Blas Roca Calderío”. Granma.

Keywords:

metodología, enseñanza, aprendizaje, dirección

Abstract

This work has as a general objective to contribute to guarantee the quality of the enrollment of the professionals of junior level in the specialty of Agronomy, from the direction of the process of thinking. As a result, a methodology is offered for the elaboration of teaching tasks which favor the development of thought from the work done to skills. This is a result of a Project of investigation: an alternative for the direction of the teaching-learning process in the Technical and Professional Level of Teaching and this constitute a pre-liminary result of a thesis in option to get a PhD.

References

Addine, Fernández, F (2004). Didáctica Teoría y Práctica. Ed. Pueblo y Educación. La Habana. Bermúdez Sarguera, R y Rodríguez, Rebustillo M, (1996) Teoría y Metodología del Aprendizaje. Ed. Pueblo y Educación. La Habana. Bermúdez Sarguera, R y Rodríguez, Rebustillo M, (1996). La personalidad del adolescente. Ed. Pueblo y Educación. La Habana. Chávez Rodríguez, J. A. (1998). Cómo enseñar a confeccionar esquemas lógicos. Ed. Pueblo y Educación. C. Habana. García Batista, G, (comp.) (2002). Compendio de Pedagogía. Ed. Pueblo y Educación. García Batista, G, y Rodríguez, Rebustillo M, (1999). Teoría y metodología del aprendizaje. Ed. Pueblo y Educación. La Habana. Collazo Sánchez, Ana M. (2001). La Pedagogía Cubana: Raíces y logros. Ed. Pueblo y Educación. La Habana.

Cortijo, René. (1996). Didáctica de las ramas técnicas. ISPETP, La Habana.

Published

2011-10-27

How to Cite

Sosa Oliva, . Y. ., Reyes Ramírez, D., Mendoza Véliz, M. F., & Roca Abad, R. (2011). METHODOLOGY FOR DESIGNING TEACHING DEVELOPING-TASKS OF DEPTH OF THOUGHT WHICH APPRECIATE THE QUALITY OF THE GRADUATE PROFFESIONALS OF AGRONOMY. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 2(4), 89–100. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/66

Similar Articles

<< < 3 4 5 6 7 8 

You may also start an advanced similarity search for this article.