THE INTEGRATIVE ASSESSMENT IN FUNCTION OF THE PEDAGOGIC WAY OF PROFESSIONAL PERFORMANCE

Authors

  • Mayre Acosta Calderón Universidad de Camagüey “Ignacio Agramonte Loynaz”
  • Jorge García Ruiz Universidad de Camagüey “Ignacio Agramonte Loynaz”
  • Fernando Bacardí Soler Universidad de Camagüey “Ignacio Agramonte Loynaz”

Keywords:

Assessment; way of professional performance; model.

Abstract

The article is part of an investigation project directed to the professional formation. Their central objective is to model the integrative assessment in function of the way of pedagogic professional performance of the educational ones in formation of the Cuban Superior Education. The pattern includes three subsystems: Pedagogic professional projection, contextualized valuation and problematic transformation. Also it is defined the concept of integrative assessment. Inside the aspects taken in consideration in the described integrative Assessment they are the procedure and the project method, as active, creative and productive method in the evaluation of the learning of the future professional of the education. It is described how the technical and methodological communities will work to influence positively in the assessment conception of the students and in the formation of the ways of professional pedagogic performance.

Author Biographies

Mayre Acosta Calderón, Universidad de Camagüey “Ignacio Agramonte Loynaz”

Máster en Enseñanza de la Química. Licenciada en Educación especialidad Química. Profesora Auxiliar. Universidad de Camagüey “Ignacio Agramonte Loynaz”. Facultad de Educación Profesoral Superior, Departamento de Ciencias Naturales. Camagüey. Cuba.

Jorge García Ruiz, Universidad de Camagüey “Ignacio Agramonte Loynaz”

Doctor en Ciencias Pedagógicas. Licenciado en Educación especialidad Matemática. Máster en Didáctica de la Matemática. Profesor Titular Universidad de Camagüey “Ignacio Agramonte Loynaz”. Jefe del Departamento de Gestión de la Calidad. Camagüey. Cuba.

Fernando Bacardí Soler, Universidad de Camagüey “Ignacio Agramonte Loynaz”

Doctor en Ciencias Pedagógicas. Licenciado en Educación especialidad Biología. Máster en Ciencias de la Educación. Profesor Titular Universidad de Camagüey “Ignacio Agramonte Loynaz”. Centro de Estudios de Ciencia de la Educación “Enrique José Varona”. Camagüey. Cuba.

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Published

2016-08-31

How to Cite

Acosta Calderón, . M. ., García Ruiz, J., & Bacardí Soler, F. (2016). THE INTEGRATIVE ASSESSMENT IN FUNCTION OF THE PEDAGOGIC WAY OF PROFESSIONAL PERFORMANCE. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 7(5), 33–44. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/534

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