LUDIC PRAXEOLOGY MODEL FOR THE TEACHING-LEARNING PROCESS OF ATHLETICS IN EARLY AGES
Keywords:
Teaching-learning process; ludic praxeology model; early ages.Abstract
The carried out investigation allowed developing a totalizing learning in the practice of the athletics in the early ages as half of preparation for the life. Starting from a diagnosis to the professors that impart the athletics, was revealed that the process was a behaviorist, which didn't fulfill the expectation of the physical activity of the students, condition that allowed the formulation of the scientific problem: Inadequacies during the practice of the athletics in connection with the expectations of the physical activity, what impacted in the formative relevancy; for you give execution to the outlined problem it was formulated as objective the elaboration of a model of the ludic praxeology dynamic for the teaching-learning process of the athletics in the early ages. The implemented methods: historical logical, analysis synthesis, holistic dialectical, the observation, the triangulation, the interview and the survey. It was valued the relevancy and scientific feasibility of the investigative results through consultations to specialists and realization of socialization shops.
References
Cancino Castelló, H. (2012). Estrategia didáctica para el proceso de enseñanza-aprendizaje del área carreras en el deporte atletismo en escolares de nueve a once años en el municipio de Jobabo. Tesis defendida en opción al Título Académico de Máster en Trabajo Comunitario. Las Tunas: Universidad del Deporte “Manuel Piti Fajardo”.
Castro Marcelo R. y Jeffers Duarte, B. (2013). Estrategia didáctica para el proceso de enseñanza-aprendizaje del atletismo en las edades escolares. [Disponible en: http//portal.inder.cu/revistas/Olimpia.(consultado 6/11/2013).
Castro Marcelo R.; Quiñones Reyna D. y Jeffers Duarte, B. (2013). Enfoque holístico perceptual en la enseñanza-aprendizaje del atletismo a través del juego. [Disponible en: http://revistas.ojs.es/index.php/didascalia]. [Consultado: 12/5/2013].
Castro Marcelo, R. (2008).Técnica y metodología de la enseñanza del atletismo. México: Trillas.
Fuentes, H. (2009). La Concepción científica holística configuracional: una alternativa en la construcción del conocimiento científico, su aplicación en la formación de los profesionales de la Educación Superior en la contemporaneidad. Tesis defendida en opción al Grado Científico de Doctor en Ciencias. Santiago de Cuba: (Material en soporte digital).
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Rolando Castro Marcelo, Celia Teresa Ledo Royo, Bernardo Jeffers Duarte, Ana Mary González Montoya
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.