TEACHING STRATEGIES FOR BACHELORS IN EDUCATION FORMATION
Keywords:
strategy, teaching, bachelors in education formationAbstract
In the fix project of investigation: “The edu-communication practice: its impact in the comprehension of subjects who interact in teaching-learning situations”. We intend to comprehend how the edu-commnunicative practice is developed in higher education. For this, we analyzed our own teaching strategies in the different measurement of bachelors in education from the faculty of Humanities of the National University from San Luís, Argentina. Here, we present different strategies used as tools for teaching and some learner’s productions. The theories that support this investigation are: the Critic Pedagogy, developed by Paulo Freire, The Communication Pedagogy, developed by Mario Kaplun and the conceptual edges of teaching for comprehension, developed by David Perkins. Since, they offer metacognitive instruments. It allows us to value the level of learning acquired by our students.
References
Calsamiglia de Blancafort H. y Tuson Valls A. (2004) Las cosas del decir, Barcelona, Ariel. Freire P. (1982) La educación como practica de la libertad, México, Siglo XXI. Freire P. (1994) Cartas a quien pretende enseñar, México, Siglo XXI. Kaplún M. (1998) Una pedagogía de la comunicación, Madrid, De la Torre. Marafioti R. (1998) Recorridos Semiológicos, Buenos Aires, Paidós. Perkins D. (2002) “Marcos para pensar” en Revista Alternativas. Serie: Espacio Pedagógico, Año VII, N° 29, San Luis, LAE, UNSL. Schneider S. (2004-2005) Las inteligencias múltiples y el desarrollo personal, Colombia, Cadiex. Stone Wiske M. (2006) Enseñar para la comprensión con nuevas tecnologías, Buenos Aires, Paidós.
Downloads
Published
How to Cite
Conference Proceedings Volume
Section
License
Copyright (c) 2020 Marta A. Moyano, María Francisca Giordano
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
- Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
- Adaptar — remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
- No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.