SOFTWARE FOR THE DIAGNOSE AND EVALUATION OF IMPACT OF PHYSICAL ACTIVITY ON STUDENTS FROM HIGH SCHOOL

Authors

  • Alexis Ruiz Mulet Universidad de Ciencias Pedagógicas “Pepito Tey”
  • Bernardo Jeffers Duarte Universidad de Las Tunas
  • Essenia Cruz Alfonso Universidad de Ciencias Pedagógicas “Pepito Tey”

Keywords:

diagnostics; evaluation; educational software; indicators; physical activity.

Abstract

Traditionally assessment in the teaching process of physical activity has been directed to the development of physical skills and abilities from external behavioral criteria that limit the performance of the student’s active in this process. This situation coupled with the exigencies of current educational transformations including priority programs such as computer science, led us to propose a software that contributes to a more comprehensive evaluation of the teaching process of physical activity, as it allows to take into account the interaction of internal and external factors in an evaluation process personalized, socialized and complex optimizer traditional statistical process.

Author Biographies

Alexis Ruiz Mulet, Universidad de Ciencias Pedagógicas “Pepito Tey”

Master en Nuevas Tecnologías para la Educación y Asistente se desempeña como profesor del departamento de Software educativos de la Universidad de Ciencias Pedagógicas “Pepito Tey”, Las Tunas, Cuba.

Bernardo Jeffers Duarte, Universidad de Las Tunas

Doctor en Ciencias Pedagógicas y Profesor Auxiliar se desempeña como profesor del departamento de Cultura Física de la Universidad de Las Tunas, Cuba.

Essenia Cruz Alfonso, Universidad de Ciencias Pedagógicas “Pepito Tey”

Master en Nuevas Tecnologías para la Educación y Asistente se desempeña como profesora del departamento de Software educativos de la Universidad de Ciencias Pedagógicas “Pepito Tey”, Las Tunas, Cuba.

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Published

2014-12-20

How to Cite

Ruiz Mulet, A. ., Jeffers Duarte, B., & Cruz Alfonso, E. (2014). SOFTWARE FOR THE DIAGNOSE AND EVALUATION OF IMPACT OF PHYSICAL ACTIVITY ON STUDENTS FROM HIGH SCHOOL . Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 5(4), 53–72. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/321

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