THE OBSERVATION METHOD TO EVALUATE THE PEDAGOGIC CREATIVITY IN THE TEACHING LEARNING PROCESS

Authors

  • Redisber Polo Barrera Dirección de Educación. Municipio Manatí. Las Tunas. Cuba.
  • Fidel Antonio González Rey Docente de la Filial Universitaria de Manatí. Universidad de Las Tunas. Cuba.

Keywords:

methods; observation; creativity

Abstract

In the methodological design of an investigation one of the fundamental things, is to determine the methods that will be employed in the process that is carried out, for subsequently from the prosecution and interpretation of the empiric and theoretical data, it will depend the success of the investigation. In this work it is shown an example of the utilization of the method of the observation in the diagnostic stage of an investigation-action process. As a novelty there is an example of the observation to classes with the making of instruments and boards in order to fix the collection of data, and how to determine the patterns that will be studied with their statistical prosecution.

Author Biographies

Redisber Polo Barrera, Dirección de Educación. Municipio Manatí. Las Tunas. Cuba.

Máster en Ciencias de la Educación. Profesor Asistente.

Fidel Antonio González Rey, Docente de la Filial Universitaria de Manatí. Universidad de Las Tunas. Cuba.

Especialista en Didáctica de la Educación Superior. Profesor Asistente.

References

Ceballo, M. (2002) Sistema de acciones para la formación del Bachiller en los principios de la ética científica. Tesis de maestría en ciencias de la educación. Las Tunas 2002 COLECTIVO DE AUTORES. (1975) Pedagogía. La Habana. Editorial Pueblo y Educación. INSTITUTO SUPERIOR PEDAGÓGICO “PEPITO TEY” DOCUMENTO. (2001) Valoración de la situación actual de la actividad científica en la provincia. Las Tunas. Enero. Labarca, A. (2001) Métodos de investigación en educación. Un curso modular. Publicaciones electrónicas, Santiago de Chile, 2001. http: // www. umce. cl. / biblioteca /ar 405 eng. exe. Morales, E. (2003) La estadística herramienta fundamental en la investigación pedagógica. Editorial Pueblo y Educación. ISBN 959-13-1010-2. Pérez, G. y otros (1996) Metodología de la Investigación Educativa. La Habana. Editorial. Pueblo y Educación. Pérez, G. y otros (1996). Los métodos teóricos. En Metodología de la Investigación Educativa. La Habana. Editorial Pueblo y Educación. Sampieri, R. (2000) Metodología de la Investigación. Editora Mc. Graw. Hill. México, 2000. Santiesteban, E. (2006) Estilo, Redacción y Actividad Científica. Soporte electrónico, 2006. Santiesteban, E. (2012) Metodología de la investigación científica. En http//www.cenda.cu Valledor, R. (2005) Temas de metodología de la investigación educacional. Biblioteca Virtual de Metodología de la Investigación Educacional. Las Tunas.

Published

2013-09-04

How to Cite

Polo Barrera, . R. ., & González Rey, F. A. (2013). THE OBSERVATION METHOD TO EVALUATE THE PEDAGOGIC CREATIVITY IN THE TEACHING LEARNING PROCESS. Didáctica Y Educación ISSN 2224-2643, 4(6), 185–194. Retrieved from https://revistas.ult.edu.cu/index.php/didascalia/article/view/239

Similar Articles

<< < 1 2 3 

You may also start an advanced similarity search for this article.